منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
رماتیسم چیست
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

? دوست گرامی

روماتیسم مفصلی بیماری است که بطور شایعی انگشتان دست و مفاصل آن را گرفتار میکند. این بیماری  با تخریبغضروف مفصلی موجب  درد و محدودیت حرکتی در مفاصل  شده و با شل کردن رباط های اطراف مفاصل موجب شلی آن ها میشود. شلی مفصل از یک طرف و تخریب غضروف مفصلاز طرف دیگر موجب  میشود تا مفاصل دست بخصوص مفاصل متاکارپوفالانژیال دچار انحراف شوند.

این انحراف معمولا بصورت کج شدن انگشتان دست به سمتاستخوان اولنا و جابجا  شدن انگشتان دست به سمت کف  دستی است. در بعضی موارد مصرف دارو میتواند پیشرفت بیماری و انحراف انگشتان دست را متوقف کند ولی در بعضی شرایط انحراف انگشتان حتی با وجود مصرف دارو پیشرفت میکند.

در این موارد برای کم کردن شدت پیشرفت دفرمیتی و تغییر شکل دست میتوان از انواعی از بریس استفاده کرد. این بریس ها به توسط پزشک متخصص دست تجویز شده و به وسیله مراکز ارتوپدی  فنی ساخته میشوند. با بستن این بریس ها  بخصوص در شب میتوان تا حدودی پیشرفت تغییر شکل انگشتان را کند کرد.

در مواردی که تغییر شکل انگشتان شدید باشد میتوان با انجام اعمال جراحی خاصی تغییر شکل مفاصل دست را تا حدودی اصلاح کرد.

در مواردی که نتوان کمکی به این تغییر شکل ها کرد برای انجام کارهای روزانه باید ابزارهایی را در اختیار بیمار قرار داد که وی بتواند بهتر نیاز های خود را برطرف کند. استفاده از قاشق و چنگال یا شانه و برس مخصوص و یا بسیار ابزار های دیگر که کمی تغییر شکل یافته اند به بیمار کمک میکند تا آنها را بهتر در دست گرفته و بتواند بهتر با آنها کار کند.

?‍⚕?‍⚕ مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377
دکتر مریم عمادی farzanehjafari1989@gmail.com دکتر مریم عمادی [email protected]
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

در گوگل سرچ کنید!

تهران، شریعتی، روبروی ظفر، کوچه صادقیان، پلاک ۱ ۰۲۱_۲۲۸۹۶۸۴۱ ، ۲۲۸۹۶۸۵۱

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه