منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام.خانمی۶۰ساله هستم.از مشکل شدید گوارشی رنج میبرم.تقریبا هیچ غذایی نمیتونم بخورم.بارها آندوسکوپی شدم.مشکل جدی تشخیص داده نشده.اما همچنان هرنوع غذایی شامل حبوبات،ادویه،سبزیجات و سیر و پیاز سازگار نیست.در ناحیه پشت بین شانه ها،درد فراگیر دارم.آیا این مشکلم می تواند به ترشح آنزیمهای لوزالمعده باشد؟باسپاس.
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز

بین حساسیت و عدم تحمل نسبت به مواد غذایی فرق هست . بعضی از افراد نسبت به برخی از غذاها حساسیت دارند . در واقع تعداد کسانی که به بعضی از غذاها حساسیت دارند، اندک است . بعضی از افراد فکر می کنند به برخی از غذاها آلرژی (حساسیت) دارند درحالی که ممکن است به همان غذاها عدم تحمل داشته باشند نه حساسیت . در موارد محدودی عدم تحمل به غذا وجود دارد.

که گاهی واقعا ناراحت کننده می باشد به طوری که نشانه های حساسیت مانند نفخ شکم، قولنج شکم و اسهال بروز می کنند . به هرحال چه حساسیت و چه عدم تحمل به غذا را نباید طبیعی و جزو لازمه های زندگی دانست . آلرژی، واکنش غیر طبیعی به بعضی از مواد غیر زیان آور است . در واقع حتی سالم ترین غذاها ممکن است در افراد مستعد باعث حساسیت شوند.

تشخیص افتراقی بین آلرژی و عدم تحمل گاهی دشوار است و دقت زیاد می خواهد . عدم تحمل به غذا غالبا با محدود کردن غذای مصرفی و یا پرهیز از غذای بخصوص تحت کنترل درمی آید.

دوست گرامی نیاز به معاینه و بررسی می باشد.

توصیه میکنیم بررسی دقیق توسط متخصص گوارش صورت گیرد.

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه