منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام، 36 سالمه، مذکر، بخاطر فشار خون بالا 2 سال لوزارتان 25 مصرف کردم،2 سال هم روزی 1 عدد قرص والسارتان 80 دیابت هم دارم روی 3 عدد متفورمین مصرف می کنم، از 4 سال پیش دچار ریزش مو شدید شدم الان موهام خیلی کم پشت شده، من به قرص والسارتان شک کردم، آیا ممکنه مال این قرص باشه؟ یا دلیلش دیابته؟ با تشکر
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز

دوز معمول والسارتان در بزرگسالان (از 80 یا 160 میلی گرم یک بار در روز می باشد.

حالت گیجی و سبکی سر از عوارض معمول چاره ناپذیر این داروست. اگر حساسیت جدی ادامه یافت، باید تحت نظر پزشک فشار خون داروی جایگزین دیگری مصرف کنید. این دارو در دوز بالا و بلند مدت ممکن است به رگهای خونی قلب، مغز و کلیه آسیب برساند. حتما تداخلات والسارتان با داروهای دیگر (به استثنای هیدروکلروتیازید) را در نظر بگیرید. .

هشدار: قبل و یا همزمان با مصرف داروی فشار خون، بهتر است در فواصل پیشنهادی که پزشک تشخیص می دهند وضعیت قلب، کلیه، و مغز (با MRI هیپوفیز در مغز، اکوکاردیوگرافی قلب، سونوگرافی کلیه) بررسی شود.

لینک اطلاعات کامل تر والسارتان در سایت جایروس کلینیک:

goo.gl/njFXh7

داروی هیدروکلروتیازید

هیدروکلرو تیازید فشار خون را درمان نمی کند بلکه آن را کنترل می کند و طبعا مثل هر داروی دیگری عوارضی نیز دارد. داروهای کنترل فشار خون دیگری نیز وجود دارند که اگر لازم شد پزشک جایگزین می کنند.

گاهی مصرف داروهایی مانند کلستیرامین ممکن است از جذب دارو هیدرکلروتیازید به بدن جلوگیری کند. به هر حال هر داروی دیگری به غیر از والسارتان و هیدرو... اگر لازم به مصرف شد، حتما به تداخلات دارویی توجه کنید.

تست خون بدهید تا کمبود پتاسیم، منیزیم، سدیم (از اثرات هیدروکلروتیازید) و یا اضافی بودن مواد دیگر در خونتان بررسی شود. تغذیه سالم و کفایت مواد در خون در درمان فشار خون بالا اهمیت دارد.

قبل از هر چیز یک دستگاه اندازه گیری فشار خون معتبر بخرید و در فواصل منظم اثر دوز مصرفی هیدروکلروتیازید را با اندازه گیری فشارخونتان بررسی کنید. هر بار میزان فشار خون را یادداشت کنید.

لینک اطلاعات کامل هیدروکلروتیازید: goo.gl/oVpYMg

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه