منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من دهان خیلی بو میده نمیدونم چکار کنم دندانمو جرم دارن از جرمگیر میترسم استرسم بالا
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

راه های آسان برای جلوگیری از نفس بد لطفا به یاد داشته باشید، جلوگیری از هالیتوزیس (بوی بد دهان) همیشه آسان تر از درمان آن است. با توسعه عادات درست می توانید به طور موثر به جلوگیری از آن کمک کنید. خوردن غذاهای غنی از فیبر: غذاهای با فیبر بالا برای جلوگیری از هالیتوزیس کمک کننده اند. اجتناب از خوردن غذاهای به شدت پردازش شده حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کوکی ها، کیک، شیرینی و بستنی. استفاده از دهانشویه های بدون الکل چای سبز و سیاه را بنوشید: چای حاوی پلی فنل هستند که به حذف ترکیبات گوگرد کمک می کنند و باکتری های دهانی را کاهش می دهند. اجتناب از برخی داروها: سعی کنید داروهای ضد افسردگی، دیورتیک ها، داروهای ضد درد و آنتی هیستامین ها مصرف نکنید مگر اینکه از نظر پزشکی لازم باشد. این دارو ها می تواند باعث خشکی دهان مزمن شود. اجتناب از محصولات با سدیم لوریل سولفات یا الکل: از محصولات بهداشت دهان و دندان که حاوی لوریل سولفات سدیم یا الکل هستند استفاده نکنید زیرا این الکل باعث می شود دهان بسیار خشک شود، که خود یکی از شایع ترین علل بوی بد دهان و تنفس است. دهان خود را پس از خوردن گوشت، ماهی و محصولات لبنی پاکسازی کنید. تمرین بهداشت دهان و دندان مصنوعی یک ابزار پیشگیری موثر است. سیگار کشیدن: مطالعات نشان داده اند که سیگاری ها در معرض خطر ابتلا به بیماری پریودنتال و خشکی دهان هستند. نفس کشیدن از طریق بینی به جای دهان را تمرین کنید: سعی کنید هر گونه مسئله مربوط به خروپف یا خواب آلودگی را که ممکن است نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد خشکی دهان شود را درمان کنید. آب بنوشید: رطوبت دهان خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب حفظ کنید. پروتزهای دندانی خود را حداقل یک بار در روز تمیز کنید. از پروبیوتیک خوراکی استفاده کنید: از پروبیوتیک ها برای تعادل حفره دهان و جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری هایی که باعث بوجود آمدن هالیتوز (بوی بد دهان و تنفس) می شوند، استفاده کنید.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه