منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
چرا لكتوباسيل ها درداخل دهان خاصيت پوسيدگي دندانها را دارداياعلت ان ايجادباندمحكم باsalivaاست يا علت ديگه دارد
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

پوسیدگی دندان هیچوقت بی علت نیست. اگر سلامت و بهداشت دهانتان برایتان مهم است سعی کنید از محصولات گیاهی موثر در این زمینه کمک بگیرید.

برای پاکسازی و میکروب زدایی دندان و دهانتان چای سبز بهترین گزینه طبیعی به شمار می رود. اگر می خواهید از دندانتان در برابر فرسودگی و ساییدگی مراقبت کنید پیشنهاد می کنیم از چای سبز کمک بگیرید.

اگر شما هم دنبال ترکیبات طبیعی برای حفظ سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها می‌گردید، خوشبختانه گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. البته انتخاب شما هر چه باشد، نباید فراموش کنید که ترکیبات طبیعی درنهایت نمی‌توانند جایگزین مسواک، نخ‌دندان یا استفاده از دهان‌شویه‌ها شوند. بنابراین، اگر به محافظت از دندان‌ها و لثه‌های خودتان علاقه‌مند هستید، باید از همه این محصولات در کنار هم استفاده کنید.

به‌گفته دکتر ونیوان شی استاد بیولوژی دهان در دانشگاه (UCLA)، محصولات طبیعی مراقبت از دهان و دندان معمولا بی‌خطر هستند و استفاده از آن‌ها اشکالی ندارد. به‌طور کلی، محققان هنوز درحال بررسی این موضوع هستند که کدام ترکیبات طبیعی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه اثربخشی بهتری دارند. البته، آنان درباره بعضی از ترکیبات به نتایج قطعی رسیده‌اند و مثلا با قطعیت می‌دانند که فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

همه خمیردندان‌هایی که مهر انجمن دندان‌پزشکی آمریکا (ADA) را داشته باشند، حاوی فلوراید هستند. پراکسید، چای و عصاره‌ها بعضی از مواد یا گیاهان طبیعی، ازجمله مواد غذایی و نوشیدنی‌های رایج، می‌توانند به پاک‌سازی دندان‌ها کمک کنند.

بنابراین، ‌می‌توانید محصولات موجود در لیست زیر را با این هدف تهیه کنید: چای سبز؛ اوکالیپتول، منتول و عصاره درخت چای؛ آدامس زایلیتول؛ ویتامین D یکی از مطالعات علمی در همین زمینه نشان می‌دهد که شست‌وشوی دهان با استفاده از چای سبز می‌تواند مانع از فرسودگی و ساییدگی دندان‌ها شود. یکی از مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند فعالیت مخرب مواد غذایی نشاسته‌ای (مانند کراکرها و کیک‌ها) را متوقف کند و مانع از پوسیدگی دندان‌ها شود. مطالعه دیگری هم حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز به‌طور منظم، سلامت لثه‌ها را افزایش می‌دهد. عصاره‌هایی مانند اوکالیپتول، منتول و عصاره درخت چای، همگی می‌توانند باکتری‌های مضر در دهان را از بین ببرند. به‌علاوه، این ترکیبات می‌توانند مانع از شکل‌گیری التهاب در لثه‌ها شوند. امروزه بسیاری از خمیردندان‌ها و دهان‌شویه‌ها از این عصاره‌ها در ترکیبات خودشان استفاده می‌کنند. زایلیتول، ماده دیگری است که می‌تواند پوسیدگی دندان‌ها را محدود کند، اما نحوه عملکرد آن و میزان تاثیرگذاری‌اش هنوز برای محققان روشن نیست. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که زایلیتول می‌تواند خطر پوسیدگی دندان‌ها را در بزرگسالان تا ۱۰ درصد کاهش بدهد. ویتامین D هم می‌تواند باکتری‌های مخرب در دهان را از بین ببرد و از همین طریق سلامت دهان و دندان را تقویت کند. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پایین بودن سطح ویتامین D در بدن، شانس ابتلا به بیماری لثه را بیشتر می‌کند.

http://sabzosalem.com/artlink/771

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه