منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام وقت بخیر من ازلحاظ فکری خیلی بهم ریخته هستم چطورتوضیح بدم اصولا" منفی گراییه من ماوراء باوره درصورت کوچکترین حرف درمورد مسئله ای ابتداجنبه منفی و خیالبافی درمورداون موضوع و چه اتفاقی می افته بسیار زیاده نمیدونم بااین مشکل چطورکناربیام واحساس میکنم بیشترهم بخاطر بیشترحوادث بدی که برام پیش اومده
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام. نشخوار فکری باعث می شود فرد تمرکز عجیبی بر روی مسائل منفی و مشکلات گذشته داشته باشد. این مشکل مشابه نگرانی است. اما فرد فکری برای برطرف کردن مشکل نمی کند. تمرکز بر افکار منفی و مشکلات منجر به بروز اضطراب در وی می شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز شما باید خودتون رو از موقعیت های فکر کردن زیاد خارج کنین و به جای آن از روش درمانی مرحله ای استفاده کنید. طبیعی ست رفتارهای نامناسب افراد با ما در کودکی تاثیرات مخربی بر روحیه و عزت نفس ما می گذارد. قطع فکر کردن به چیزهای آزاردهنده چیزی نیست که در یک مرحله بتوان انجام داد. در ابتدا می توانید از نوشتن شروع کنید. برای دل خودتان هر آنچه به ذهنتان می آید را بنویسید. بعد چیزهای منفی و پراکنده را به هم وصل کنید. اگر نکات مثبتی به ذهن شما آمده آن ها را نیز به هم وصل کنید. ببینید درصد افکار منفی و پراکندگی آن ها چه قدر است. می توانید به راحتی نوشته های منفی را خط بزنید یا آن ها را پاکسازی کنید. و فقط نوشته های مثبت را بر جای بگذارید. ببینید از دیدن نکات مثبت یا منفی چه حسی می گیرید؟ شما باید اعتماد به نفس خودتون را با انجام کارهای خلاقانه بازیابی کنید. برای ارتباط اجتماعی می توانید از یک کتاب یا فیلم مفید یا صحبت با یک کودک شروع کنید و دایره رابطه اجتماعی تان را به یک شخص خوش فکر و متناسب با حوصله تان گسترش دهید. باید بدانید که وجود شما برای خود ارزش دارد. اگر بتوانید ارزش وجودی خودتان را بدانید خیلی کارهای خوب پیش روی شماست. باید افکارتان را تبدیل کنید: یعنی منفی را به مثبت تبدیل کنید. مثلا به جای فکر خودکشی یک فکر متقابل مثبت (زیبایی طبیعت و زیبایی و شگفتی های خلقت انسان) هم در جوابش در ذهن بیاورید. به خود بگویید در کودکی نمی دانستم من قدرت خارق العاده دارم و می توانم کارهای بزرگی انجام دهم. اگر می دانستم به دیگران اجازه توهین نمی دادم. اکنون هم نمی گذارم. با خلاقیت می توانید خود را نشان دهید. گاهی می توان فکر منفی را به فکر مثبت و پرخاشگری را به سکوت تبدیل کرد. انجام آن در ابتدا سخت است. اما آرام آرام شدنی ست.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه