منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام همسرم 35 سالشونه و سونوگرافی شکم و لگن و بیضه دادند و گفتند واریکوسل 2/8 میلی دارند..درمانش چیه؟چجوری باید درمان کنه؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

واریکوسل: زمانی که رگ های درون کیسه بیضه بزرگ می شوند واریکوسل ایجاد شده است. تشخیص واریکوسل با معاینه با دست توسط پزشک کلیه و مجاری ادرار یا سونوگرافی می باشد. واریکوسل در مراحل اولیه اگر دردی ایجاد نکند ضرر زیادی ندارد اما در صورت درد باید درمان شود وگرنه بر تولید اسپرم، شکل و تحرک اسپرم اثر منفی می گذارد و ناباروری در مرد ایجاد می شود. واریکوسل اصلا درمان دارویی (چه شیمیایی و چه گیاهی) ندارد و باید حتما جراحی شود. سه نوع جراحی وجود دارد که مشکل چندانی برای شما ایجاد نمی کنند: 1. لاپاروسکوپی 2. میکروجراحی و 3. جراحی باز سنتی. دو جراحی اول بهترند. خیلی پزشکان لاپاروسکوپی را ترجیح می دهند (شکم مثل جراحی سنتی برش داده نمی شود. فقط در بالای شکم یک برش کوچک ایجاد میشه دوربینی رگ را نشان می دهد و رگ واریکوسل قطع می شود). در این جراحی پزشکی را انتخاب کنید که مهارت بالایی داشته باشد. نتیجه عمل شش ماه بعد از عمل طول می کشد. برای جلوگیری از برگشت واریکوسل باید توصیه های زیر را رعایت کنید: ورزش سنگین و فشار به بیضه انجام نشود. سیگار ترک شود. بیضه ها سرد (و دوش آب سرد) نگه د شته شوند. نشستن یا ایستادن طولانی مدت انجام نشود. به ویژه، حداقل دو تا سه ماه پس از عمل واریکوسل این موارد رعایت شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام واریکوسل همیشه لزوما نیاز به درمان ندارد. خیلی خوب است که این عارضه باعث ناباروری در شما نشده زیرا یکی از پیامدهای شایع واریکوسل ناباروری است، اما در صورتیکه باعث درد میشود یا منجر به بدشکلی بیضه ها شده لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید نیاز به جراحی باشد.

از طریق سایت

www.gyrusclinic.com

از اورولوژیست وقت بگیرید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه