منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام وقت بخیر پدرم پس از دوران بستری در بیمارستان بدلیل نارسایی قلبی ناشی از دیابت شب ها بیدار و روزها خواب هستند و در طول شب ترس از این داره که عده ای تو ماشین نشستن و میخوان بیان داخل منزل ایشون ببرن و مدام از چشمی درب و یا پنجره بیرون نگاه میکنند و در طول روز نیز چنین حسی را دارند ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

دلیل اصلی بیخوابی( اگر دارو و ماده خاصی مصرف نکرده اید) اشتغال فکری زیاد می‌تواند باشد. برای مدیریت بیخوابی بهتر است ابتدا افکار مدیریت شوند. پس به طور روزانه افکاری که ذهنتان رو مشغول می‌کنند رو روی کاغذ بیارید.

در طول روز اصلا نخوابید. و فعالیت زیادی داشته باشید.

شب ها تا وقتی چشم ها تا مرز بسته شدن نرفته اند به رختخواب نروید. پس از خواب را آلودگی کامل به رختخواب بروید و چشم ها را ببندید. اگر به خواب رفتید که هیچ در غیر این صورت پس از یک ربع از رختخواب خارج شوید و به کارهای معمول بپردازید تا مجددا کاملا خواب آلود شوید. مجدد به رختخواب روید، اگر خواب رفتید که خوب و الا مجددا پس از یک ربع از رختخواب خارج شوید. همین روند را ادامه دهید تا به خواب بروید.

هر ساعتی از شب خوابید، چه نزدیک صبح و چه اصلا نخوابیدید راس ساعت ۸ صبح از رختخواب بیرون بیایید و دیگر نخوابید تا شب و شب هم به روالی که ذکر کردم عمل کنید. حتما پس از یک هفته نتیجه خواهید گرفت.

قبل از خواب مواد غذایی آبدار ، چرب و کافییین دار مصرف نکنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه