منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام و عرض ادب من مشکلی دارم که تازه متوجه اون شدم و نوع علمی شو نمیدونستم که از کجا ناشی میشه مشکل من احساس خجالت و ترس در مقابل دیگران هست در جمع نمیتونم صحبت کنم غذا بخورم با دیگران رودربایستی دارم از حق خودم نمیتونم دفاع کنم نمیتونم تو یک جمع از حق خودم دفاع کنم و نمیتونم نظری مخالف جمع بدهم و ترس این رو دارم مبادا اگه من با یکی بحث و دعوا سر عقاید و حقم بکنم طرف مقابل چیزی بگن که من جلوی انزار عموم ضایع بشم و ابروم بره همش دلم میخواد دیگران در مورد ام فکر بد نکنن. ازتون میخوام راهکار های درمانیتون و تلقین های مثبت رو بهم ارائه بدید در صورت امکان. البته اینم بگما این مشکل رو تو جمع دوستای صمیمی و افراد نزدیک خانواده ام مثلا پدر مادر و دایی و مادربزرگ ندارم.
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز اختلال اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی دارید. به کمک روانشناس یا روانپزشک قابل درمان است. روانشناسان سایت فوق تخصصی مغز-اعصاب-روان جایروس کلینیک نکات مفیدی درباره درمان این اختلال بیان کرده اند:

www.gyrusclinic.com

ضمن اینکه مهم نیست دیگران چه فکری می کنند. عزت نفس خود را حفظ کرده و البته اگر انسان قبل از حرف ابتدا به عواقب بیاندیشد بهتر است اما دلیل نمی شود خود را کمتر از بقیه فرض کنید. عزت نفس خودتان را حفظ و جایی که باید از حق خودتان دفاع کنید حرفتان را بزنید. چند بار امتحان کنید می بینید که جمع ترس ندارد. آنها هم مثل شما تک نفراتی هستند که در جمع قرار گرفته اند. هر انسانی عقیده و نگرشی دارد و قرار نیست (به غیر از رعایت قوانین و حقوق شهروندی) تسلیم محض دیگران باشد.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه