منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من خانمی ۲۵ساله هستم وهروقت آزمایش میدهم عفونت ادراری دارم وهنگام نزدیکی واژنم بوی بدمیده
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست عزیز خانمی که عفونت های مکرر دارد از 2 حالت خارج نمی باشد. یا مشکل طبی وجود دارد و یا اصول پیشگیری رعایت نمیشود. منظور از مسئله طبی دار بودن این هست که افراد حالت های مختلفی دارند و ممکن است درمان یک عفونت برای افراد مختلف و حتی برای همان فرد داروها و شرایط مختلفی رو ایجاب نماید. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اصولی را که گفته شده رعایت گردد اگر واقعا این طور هست و عفونت مجددا تداوم دارد دیگر مسئله طبی دخیل می باشد. نکات زیر را توجه بفرمایید: ۱- هرگز از Vaginal douche استفاده نکنید ۲- از مواد عطری- اسپری عطری، Tamponsو همینطور از Pad های معطر در زمان خونریزی ماهیانه پرهیز کنید. ۳- همیشه شورت های کتانی که زیاد هم تنگ و چسبان نباشند، بپوشید. ۴- همیشه ناحیه تناسلی و مقعد را از جلو به عقب پاک کنید این روش تا آنجا که ممکن است از انتقال عفونت از ناحیه رکتوم به واژن جلوگیری خواهد شد. ۵-گاهی این خارش و سوزش در ناحیه تناسلی ممکن است به دلیل آلرژی به مواد پاک کننده باشد در این صورت بهتر است که پودر لباسشوئی و کاغذ یا مایع نرم کننده پارچه را در موقع شستشو عوض کنید. ۶- گاهی کاندوم یــــا «دیافراگم» و یا Sperm Killing Gel که برای پیشگیری از حاملگی مصرف می شود ممکن است سبب حساسیت و خارش و سوزش در ناحیه واژن بشود، در اینصورت بهتر است روش دیگری را جایگزین کنید. ۷- پس از دوش روزانه ناحیه خارجی تناسلی را با حوله خوب خشک کنید.

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه