منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من یک زن 27 ساله هستم که هشت ماه پیش مصرف قرص های کنترل بارداری را شروع کردم، اما فقط برای یک هفته آن را مصرف کردم و بعد متوقف کردم. در همان هفته، من با نامزدم رابطه جنسی داشتم، و روز بعد هم پریود شدم. ماه بعد پریودم دو هفته زودتر آغاز شد، و من فکر می کردم این به دلیل توقف قرص های کنترل بارداری است. اما این پریود مثل هیچ یک از پریودهای قبلی که در زندگی ام داشتم نبود. تنها زمانی که خونریزی داشتم، زمانی بود که من می خواستم ادرار کنم، و بعد خون قرمز و لخته های تیره بیرون آمد. الان هشت ماهه که اینطوری پریود میشم و همیشه احساس تهوع دارم، سرم درد میکند، و پایین شکمم یه جوریه. درد کمر و درد پستان دارم، بوی برخی از غذاها من را دیوانه می کند و من احساس می کنم چیزی در شکمم حرکت می کند. دکتر رفتم، اما آزمایش خون بارداری منفی شد، و تست های حاملگی خانگی هم منفی است. نمی دانم چی کار کنم. احساس می کنم چیزی در بدنم اتفاق می افته. وزنم هم کمی بالاتر از حد طبیعی است. لطفا کمک کنید.
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، نگرانی شما را می فهمم. من دو مشکل در سوابق شما می بینم. • قرص های ضد بارداری به صورت یک بسته از 21 تایی یا 21 قرص فعال و به همراه هفت قرص دائمی یا یک قرص ضد بارداری اورژانسی است. هر کدام را که مصرف می کنید، هورمون های طبیعی بدن خود را سرکوب می کنید. اگر در این بین فراموش کردید که قرص را مصرف کنید یا آن را به طور تصادفی خوردید، چرخه طبیعی تان از مسیر خارج می شود، اما نگران نباشید زیرا ممکن است اصلاح شود. • اگر اخیرا آزمایش بارداری از روی ادرار انجام نشده است، آن را انجام دهید. سپس یک قرص ضدبارداری خوراکی (21 تایی) دو بار در روز به مدت ده روز مصرف کنید و آخرین قرص را دور بریزید. در طی 7 تا 10 روز آینده مطمئنا پریودتان منظم خواهد شد. • تمام این خونریزی ها از داخل و خارج از بین خواهد رفت. پس از اولین روز خونریزی، بسته ی بعدی 21 تایی قرص را یک بار در شب به مدت 21 روز ادامه دهید. • BMI (شاخص توده بدنی) تان زیاد است، که مشکل بزرگتری است. • بر اساس سوابق تان، من به PCOD (بیماری تخمدان پلی کیستیک) هستم که معمولا با چاقی و چرخه های قاعدگی نامنظم، پریود نشدن برای چند ماه، به دنبال دوره های سنگین با لخته ها و توده های گوشتی، و لکه بینی همراه است. • شما احتمالا باید یک لایه اضافی از چربی در اطراف بخش میانی بدن، به ویژه کمر، ران و پستان داشته باشید. رشد بیش از حد موهای زائد بدن، ریزش مو، تیره شدن صورت، آکنه، صورت چرب، تیرگی پوست در پشت گردن، ران داخلی و زیر سطح سینه از علائم این وضعیت است. • PCOS اجازه نخواهد داد که تخمک گذاری به موقع رخ دهد بنابراین تا زمانی که درمان نشود، نمی توانید باردار شوید. این امر نیز احتمال سقط جنین بارداری اولیه افزایش می دهد. اما این مشکل یک راه حل دارد. تنها کافیست بارداری را برای چند ماه به تعویق انداخته و وزن خود را کاهش دهید. • هنگامی که وزن خود را کاهش دادید، به هیچ دارویی برای پریود شدن یا باردار شدن نیاز نخواهید داشت، و بارداری موفق خواهد بود. • پیشنهاد می کنم برای کاهش وزن موارد زیر را دنبال کنید: 1. از روزه داری، مصرف هله هوله و گوشت قرمز اجتناب کنید. مصرف میان وعده را کاهش دهید. رژیم غذایی کم کالری با فیبر بالا را دنبال کنید. 2. به طور منظم ورزش، ایروبیک، یوگا و راه رفتن سریع را انجام دهید. 3. وضعیت تیروئید خود را بررسی کنید، و آزمایش سرم پرولاکتین را با معده خالی انجام دهید. 4. شما می توانید تا زمانی که وزن خود را کاهش بدهید همان قرص 21 تایی را به طور منظم مصرف کنید. • سعی کنید در هر ماه 2-4 کیلوگرم از وزنتان را کاهش دهید. برای کاهش وزن عجله نکنید، زیرا نگهداری آن دشوار خواهد بود. به محض اینکه حداقل 5 کیلوگرم را کاهش دهید، متوجه تغییراتی خواهید شد.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه