منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
در شیردهی هنگام سرماخوردگی چه دارویی باید مصرف کرد
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

زمانی که مادر سرما خورده و یا احساس سرما خوردگی می‌کند، بهتر است که شیردهی به نوزاد را ادامه دهد، زیرا آنتی بادی‌هایی که از طریق شیر به بدن نوزاد منتقل می‌شود؛ از وی در مقابل میکروب‌ها محافظت می‌کند.

تزریق واکسن آنفولانزا هیچگونه ضرری برای مادران در دوران شیردهی ندارد چرا که خود بیماری سرماخوردگی و شیوع آن آسیب بیشتری به مادران در دوران شیردهی، نوزادان و حتی جنین در دوران بارداری وارد می کند.

باید در مورد مصرف دارو با احتیاط و با تجویز پزشک داروهایی مانند استامینوفن، داروهای ضد سرماخوردگی، آنتی هیستامین‌ها و بیشتر آنتی بیوتیک‌ها را مصرف کنید. همچنین چکاندن قطره استریل می‌تواند موثر باشد.

بهتر است در هنگام سرما خوردگی، داروهای گیاهی و درمان‌های طبیعی را جایگزین داروهای شیمیایی کنید و با نوشیدن آب به مقدار زیاد، خوردن سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل که مجاری تنفسی را باز می‌کند می‌تواند در کاهش بیماری و جلوگیری از انتقال آن به نوزاد بسیار موثر باشد.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه