منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من به قرص اسيد فوليك حساسيت دارم با توجه به دو بار سقط ايا حتما بايد قبل از بارداري بخوريم يا قرص ديگر جايگزين وجود دارد كه من حساسيت نداشته باشم
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

مصرف اسید فولیک در دوران پیش از بارداری و در حین بارداری اهمیت فراوانی دارد. اسید فولیک برای ساختن مواد ژنتیکی لازم است، این اسید هم چنین در پیشگیری از فتق نخاعی نیز موثر است. پس حداقل باید از سه ماه قبل از بارداری مصرف آن را آغاز نمایید. در ضمن این ماده مغذی در جلوگیری از نواقص مادر زادی و طناب نخاعی اهمیت بسیار زیادی دارد. در شرایط حساسیت به مکمل اسید فولیک می توانید از طریق تغذیه کمبود آن را جبران کنید.

منابع اسید فولیک

اسید فولیک در اثر پختن مواد غذایی از بین می رود. بنابراین توصیه می گردد مواد غذایی دارای اسید فولیک، با حرارت کم و بدون آب و به وسیله بخار پخته شود، تا حداکثر ارزش غذایی آن ها حفظ شود. مواد غذایی که سرشار از اسید فولیک می باشد عبارتند از:

نخود

لوبیا چیتی

مارچوبه

اسفناج

کاهو

کلم برگ

لوبیا قرمز

جوانه گندم

آب پرتقال

موز

بادام زمینی یا بادام کوهی

فندق

کلم بروکلی

جگر

نانی که از تمام دانه های گندم تهیه شده باشد

شیر

قارچ

ماهی

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه