منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من دختر ٢٢ ساله هستم پريودي هام نا منظمه هيچ وقت بدون قرص و امپول پريود نشدم هميشه بايد يا قرص يخورم يا امپول بزنم تا پريود بشم فقط يازده سالگي تا سيزده سالگي منظم بودن پريودي هام قبلا كيست داشتم الان خوب شدم بازم پريود نميشم لطفا راهنمايي خوبي كنيد تا نتيجه ببينم ممنون ميشم از جوابتون
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

در سایر مواقع عدم تعادل هورمونی ممکن است بعلت عواملی چون استرس، افسردگی و بیماریهای شدید طولانی مدت ایجاد شود. ورزشهای سنگین و از دست دادن شدید وزن از دیگر دلایل ایجاد اختلالات هورمونی است که میتوانند سبب بروز قاعدگی نامنظم شوند.

گاهی اوقات دلیل نامنظم شدن پریود، وجود بیماریهای تخمدان و رحم است. برای مثال سندرم تخمدان پلی کیستیک که موجب عدم تعادل هورمونهای جنسی میشود و یا آندومتریوز که در این بیماری تکه ای از بافت رحم جابجا شده و به عضو دیگری در لگن می چسبد، میتوانند علت وقوع قاعدگی نامنظم باشند.

پریودهای نامنظم که به دلیل از دست دادن شدید وزن، تمرینات و ورزشهای سخت، استرس و یا افسردگی حادث شده اند نیز به محض رفع این مشکلات از میان خواهند رفت و به مرور منظم خواهند شد.

بنابراین توصیه می شود در صورت ابتلا به افسردگی، استرس یا سایر مشکلات روحی، و همچنین بیماری های زمینه ای درصدد رفع آن برآیید.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه