منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من یک سوال داشتم در زمان قاعدگی ازکپسول مفنامیک اسیداستفاده کنیم مشکلی ندارد؟عوارضی ندارد؟
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

مفنامیک اسید دارای ترکیبی مسکن است که با التهاب و تب مقابله می‌کند. از این دارو برای درمان و تسکین دردهای ناگهانی یا مداوم ناشی از بیماری‌های روماتیسمی، دردهای عضلانی، دردهای ستون فقرات به عنوان مثال در یکی از دیسک‌ها یا گردن، دردهای بعد از عمل جراحی، دردهای ناشی از زخم و جراحت، دندان درد، سردرد، گوش درد و دردهای ناشی از اسپاسم‌های شکمی ناشی از قاعدگی استفاده می‌شود. زنان باردار که در سه ماهه سوم بارداری هستند و خانم‌های شیرده نیز نباید از مفنامیک اسید استفاده کنند.

مصرف زیاد و خودسرانه مفنامیک اسید باعث عوارض جانبی زیادی خواهد شد. از جمله عوارض مصرف طولانی‌مدت و با دوز بالای این دارو می‌توان به اسهال اشاره کرد. مصرف این دارو در افراد حساس باعث درد معده، حالت تهوع و استفراغ می‌شود. در بعضی موارد بی‌اشتهایی، سوزش معده، نفخ، یبوست و دیگر مشکلات گوارشی هم دیده شده است. عوارض دیگری مثل واکنش‌های آلرژیک جدی و حساسیت‌های پوستی که همراه با تشکیل ضایعات پوستی باشد بندرت بروز می‌کند.

اگر مجبورید به مدت طولانی مفنامیک اسید مصرف کنید لازم است به‌طور مرتب آزمایش بدهید تا میزان گلبول‌های قرمزتان و همچنین سلامت کبد و کلیه‌هایتان بررسی شود.

توصیه می شود در دوران قاعدگی استفاده از مسکن‌ مفنامیک اسید با تجویز و مشورت پزشک انجام گیرد.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه