منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام ،من ده روزه بعد از پریودم لکه دارم هنوز درضمن بیست و پنج روزه که عمل افتادگی مثانه و ترمیم واژن داشتم لکه دلیلش چیه و راه درمانش؟؟؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بله. افتادگی مثانه درمان دارد. ابتدا کمی توضیح می دهم و سپس راه های درمان اشاره می شود: در افتادگی مثانه، مثانه از جای خود جابجا می شود و درون واژن می افتد (مثانه را مانند توپ گردی درون واژن حس می کنید). عضلات مثانه شل شده و کش آمده اند. زور زدن و یبوست به مثانه فشار زیادی وارد می کند و سبب افتادگی آن می شود. افراد مبتلا به آسم و سرفه مزمن می توانند به افتادگی مثانه دچار شوند. خانم ها نباید اجسام سنگین بلند کنند زیرا سبب افتادگی مثانه می شود. برای درمان سه مرحله باید طی شود: ابتدا باید عادت های رفتاری خود در ارتباط با مثانه را درست کنید: ادرار در فواصل زمانی منظم در ابتدا هر دو ساعت یکبار و بعدا هر سه ساعت یکبار و بعدا هر 4 ساعت یکبار. نوشیدن آب کافی اما در مقادیر کمتر و منظم. عدم نوشیدن مایعات اضافه. خوردن غذاهای فیبر دار برای جلوگیری از یبوست (یبوست به مثانه فشار می آورد) (فیبری مانند سبزیجات میوه ها دانه ها سبوس جو دو سر. لوبیا قرمز. پسته. گردو عدس خرمانان سبوس دار لوبیا سفید و غیره). قهوه و چای کمتر مصرف شه. الکل و کافئین ممنوع. غذاهای محرک مثانه مثل ترشی نوشابه گازدار شیرین های مصنوعی مصرف نشود. قند خونتان را جهت اطمینان از بیماری دیابت کنترل کنید. ورزش کف لگن انجام بدین: عضلات اطراف مثانه را چند ثانیه به سمت داخل بکشید نگه دارید بعد رها کنید. روزی چند بار حداقل 4 هفته روزی چهار بار هر بار 10 ثانیه ای سفت شل. مرحله ی بعد دارودرمانی یا هورمون درمانی می شوید (زیر نظر متخصص زنان و نازایی و یا متخصص اورولوژی) مثلا هورمون استروژن بدنتان (با تست خون معلوم میشه) اگر کم باشد داروهای افزایش هورمون می دهند. در مرحله آخر از جراحی مثانه: لیزردرمانی و یا تزریق کلاژن (نوعی پروتئین جوانسازی و تقویت بافت است)، و یا روش های دیگر انجام می شود. فوق تخصص اورولوژی بهتر سر در می آورد و سپس فوق تخصص زنان. حتما نزد پزشک بروید. موفق باشید. بات تلگرامی ما را به دوستان بفرسید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

باید معاینه شوید. نمیتوان جواب قطعی داد

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه