منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام پسرم زیادشیرنخوردوالان دوسالوچندماهی که گذشته ولی هنورسینه هام ترشح دارن بایدچیکارکنم ا
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه اين نوع ترشحات در خانم هايي كه به تازگي شيردهي را قطع كرده اند ايجاد مي شود گفت: ترشحات شيري و سفيد رنگ ممكن است یک تا دو سال پس از قطع شيردهي به طور طبيعي به طول انجامد و گاه تا چهار سال ادامه مي يابد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه وجود ترشحات شيري و سفيد رنگ بيش از مدت چهار سال بيماري محسوب مي شود گفت: در اين حالت بيمار بايد از نظر امكان وجود توده يا كيست توسط پزشك متخصص مورد بررسي قرار گيرد، در صورت طبيعي بودن بافت پستان، بررسي‌هاي هورموني با اندازه گيري ميزان پرولاكتين، هورمون هاي تيروييد و هورمن هاي تخمداني ضرورت دارد.

گرانپايه با بيان اينكه برهم خوردن تعادل ترشح پرولاكتين از مهمترين علل ايجاد اين عارضه است تصريح كرد: كم كاري تيروييد و مشكلات تخمداني، پس از نوسانات ترشح پرولاكتين در مرحله بعدي از علل ايجاد كننده اين عارضه است.

اين متخصص جراحي عمومي با اشاره به اينكه مصرف بعضي داروها به ترشحات شيري از نوك پستان منجر مي شود گفت: مصرف قرص هاي جلوگيري از بارداري كه در خانم هاي جوان شايع است، در راس اين داروها قرار دارد. مصرف طولاني مدت اين قرص ها ممكن است منجر به ايجاد اين ترشحات شود.

وي در ادامه افزود: مصرف طولاني مدت داروهاي آرام بخش، داروهاي قلبي مانند ديژيتال و ديگوكسين، انواع آنتي اسيد ها مانند سايمتدين و رانيتيدين موجب ايجاد ترشحات شيري پستان مي شود.

گرانپايه خاطر نشان كرد: در صورت وجود ترشحات شيري پستان، بيماران بايد حتي الامكان از تحريك اين ناحيه پرهيز كرده و هرگز نوك پستان را فشار ندهند؛ چرا كه تحريكات مكرر نوك پستان موجب افزايش ترشحات مي شود.

اين متخصص جراحي عمومي با تاكيد بر اينكه بيماران با ترشحات شيري به درمان خاصي نياز ندارند گفت: مصرف قرص هاي ويتامين E به ميزان دو تا سه نوبت در هفته يه بيماران توصيه مي شود.

وي در خصوص فواصل لازم جهت انجام معاينه و مراجعه به پزشك گفت: معاينه بايد با فواصل شش ماهه بر اساس تشخيص پزشك سونوگرافي انجام شود

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه