منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
برای قاعدگی نامنظم وتخمدان های ضعیف چه بایدکرد؟؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

قاعدگی نامنظم:

عوامل زیر ممکن است موجب بر هم خوردن نظم #قاعدگی یا توقف #پریود شود:

- ورزش های سنگین یا رژیم لاغری مفرط . ورزش بیش از حد ممکن است چرخه ی قاعدگی را به هم ریخته یا گاهی آن را متوقف کند.توقف پریود ، در ورزشکاران استقامتی رایج تر است . وزن کم کردن شدید ، چه از راه ورزش های سنگین، چه از راه رژیم های غذایی ، اختلال در غذا خوردن و یا بیماری ها ، می توانند بر چرخه ی قاعدگی اثرگذار باشند.

- استرس: #استرس حاد و یا مزمن و یا اضطراب کوتاه مدت برای مشکلی خاص، ممکن است بر روی تعادل #هورمونی اثر مخرب داشته باشد که منجر به اختلال در چرخه ی قاعدگی می شود.

- قرص ها: قرص ضد #بارداری ممکن است موجب خفیف تر شدن خونریزی ، کم و یا زیاد شدن دوره های قاعدگی و یا توقف خونریزی و یا به طور کلی توقف چرخه ی قاعدگی در طولانی مدت شود.

- سندرم #تخمدان #پلی کیستیک PCOS: این وضعیت پزشکی زمانی رخ می دهد که کیست های کوچکی در تخمدان تشکیل شوند؛ این کیست ها در تخمک گذاری منظم، اخلال ایجاد می کنند. زنان مبتلا به pcos معمولاً سابقه ی پریود های نامنظم دارند.بعلاوه pcos باعث ناباروری شده و احتمال حملات قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

- بیماریهای دیگر: اختلالات #تیروئیدی در صورت بالا یا پایین بودن سطح هورمون تیروئید در خون، می تواند نظم پریود را بر هم زند.

- دیگر عوامل پزشکی بر هم زننده ی پریود: بیماری هایی که از طریق تماس جنسی حاصل می شود، دیابت، #فیبروئید، اختلالات در تغذیه،و بیماری #اندومتریوز.

- سن: نوجوانانی که به تازگی پریودشان شروع شده ، چرخه قاعدگی منظمی ندارند. ممکن است سال ها طول بکشد تا چرخه تثبیت شود.کم شدن خونریزی و یا توقف آن در زنانی که به دوران #یائسگی نزدیکند بسیار شایع است.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه