منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
تاریخ تخمک گذاری من کی هستش
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

محاسبه زمان تخمک گذاری

هر زنی در زمان تولد خود حدود 2 میلیون تخمک در تخمدان دارد، البته تا زمان رسیدن به بلوغ این تعداد کم خواهد شد. هر خانم هر ماه در میانه دوران عادت ماهیانه خود یعنی در حدود روز چهاردهم تعداد 100 تا 150 تخمک آزاد می کند. ولی تنها یکی از این تخمک ها بارور می شوند و تبدیل به فرزند می شود البته این موضوع در دوقلو های دو تخمکی و یا چند قلو ها می تواند متفاوت باشد. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: اتفاقات زمان تخمک گذاری، علایم تخمک گذاری.

اتفاقات زمان تخمک گذاری

اطلاع از زمان دقیق تخمک گذاری به شما کمک خواهد کرد تا احتمال بارداری خود را افزایش دهید. با هر بار قاعدگی تغییراتی در بدن ایجاد می گردد و در پی این تغییرات یک تخمک رسیده که توانایی لقاح را داشته باشد، در تخمدان ها مشاهده می گردد. در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم رقیق تر می گردد، تا اسپرم به راحتی بتواند به محوطه رحم راه یابد. قابلیت باروری تخمک پس از زمان تخمک گذاری حداکثر 24 ساعت می باشد.

علایم تخمک گذاری

تخمک گذاری در اکثر خانم ها هیچ گونه علامتی ندارد، ولی در بعضی ها ممکن است با درد در ناحیه تحتانی شکم یعنی ناحیه تخمدان ها همراه باشد. در زمان تخمک گذاری درجه بدن افزایش می یابد، اما این افزایش ممکن است حس نشود و تنها به وسیله دماسنج قابل محاسبه باشد در صورتی که دارای سیکل عادت ماهیانه منظمی می باشید، محاسبه حدودی این تاریخ چندان سخت هم نیست. با مراجعه به ماشین حساب تخمک گذاری سایت فرزند، می توانید تاریخ تقریبی تخمک گذاری خود را محاسبه کنید. برای اطمینان خاطر از قرار گرفتن اسپرم در زمان و محل مناسب، از 5 روز قبل از زمان تخمک گذاری به دفعات مکرر آمیزش داشته باشید و برای 2 تا 3 روز پس از آن نیز ادامه دهید. در این بازه زمانی احتمالا هر 2 روز یک بار آمیزش کافی باشد.

نکته:

اگر همسر شما جز آن دسته مردانی باشد که تعداد اسپرم هایش از حد طبیعی کمتر است، آمیزش هر روزه تعداد اسپرم ها را کمتر می کند و باروری را کاهش می دهد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه