منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درمان کیست بارتلون
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

درمان:

در صورت نیاز، درمان بستگی به اندازه کیست، میزان ناراحتی بیمار و عفونی بودن آن دارد، که در این حالت می تواند منجر به آبسه شود.

گزینه های درمانی که وجود دارند عبارتند از:

وان آب گرم. چند بار نشستن روزانه در لگن یا وان آب گرم به مدت سه یا چهار روز در مورد کیست عفونی کوچک، ممکن است به پاره شدن و تخلیه خود به خودی آن کمک کند.

تخلیه جراحی. ممکن است برای تخلیه کیست های عفونی و یا بسیار بزرگ نیاز به جراحی وجود داشته باشد. تخلیه ی کیست می تواند با استفاده از بی حسی موضعی و یا آرامبخش انجام شود. در این روش، پزشک یک برش کوچک در کیست ایجاد میی کند و اجازه می دهد تا ترشحات آن تخلیه گردد و سپس در داخل برش یک لوله پلاستیکی کوچک (کاتتر) قرار می دهد. کاتتر تا شش هفته در محل باقی می ماند تا از بسته شدن منفذ جلوگیری کند و اجازه دهد تا تخلیه کامل صورت گیرد.درمان با آنتی بیوتیکها. اگر کیست عفونی باشد و یا اگر تست ها نشان دهد که شما دچار عفونت منتقله از راه جنسی هستید، پزشکتان ممکن است آنتی بیوتیک را تجویز کند. اما اگر آبسه به درستی و به طور کامل تخلیه شود، ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نباشد.

مارسوپیالیزیشن. اگر کیست عود کند و یا برایتان ناخوشایند باشد، عمل مارسوپیالیزیشن ممکن است کمک کننده باشد. پزشک بخیه هایی را در هر طرف از برش تخلیه کننده می زند تا یک منفذ دائمی به طول حدود ۶ میلی متر ایجاد کند. برای تخلیهه ترشحات کاتتری هم برای مدت چند روز تعبیه می شود که به جلوگیری از عود کمک خواهد کرد. بسته به وضعیت کیست و پیچیدگی کار، شما ممکن است نیاز به اتاق عمل بیمارستان و انجام عمل تحت بیهوشی عمومی داشته باشید. انجام می شود. اگر شما عفونت فعال داشته باشید، پزشکتان به احتمال زیاد ابتدا آبسه تخلیه را خواهد کرد، سپس عفونت را با یک دوره آنتی بیوتیک درمان نموده و پس از آن مارسوپیالیزیشن را اجرایی خواهد کرد.

به ندرت برای کیست های مقاوم که توسط روش های فوق به طور موثر درمان نشوند، پزشک ممکن است برای برداشتن غده بارتولن جراحی را توصیه کند. این جراحی معمولا در یک بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه