منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام.خسته نباشین شوهرمن سندرم کلاین فیلتردارد7سال هست ازدواج کردیم وبچه دارنشدیم دکترها گفتن که اسپرم نداردوصفرهستش.ایا میتوانیم بچه داربشیم؟وازچه روشی؟ لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ
دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢ دکتر پزشكان سبز و سالم - ٢
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

ی ان ای همه انسان ها حاوی سازه های ریزی به نام کروموزوم است که داخل سلول های بدن فرد وجود دارند. جنسیت یک فرد توسط کروموزوم های جنسی او تعیین می شوند. خانم ها دو کروموزوم X دارند و آقایان یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y دارند. پسرانی که سندروم کلاین فلتر دارند، با سلول هایی حاوی یک کروموزوم X اضافی به دنیا می آیند.

سندروم کلاین فلتر یک مشکل ژنتیکی است و فرد با آن به دنیا می آید، ولی مانند بیماری های ژنتیکی به فرزندان منتقل نمی شود. ولی به طور تصادفی و بخاطر خطا در تقسیم سلولی ایجاد می شود.

اگر یکی از این سلول های معیوب بارور شود، کودکی که به دنیا می آید در چندین سلول یا همه سلول هایش کروموزوم XXY خواهد داشت و به سندروم کلاین فلتر دچار می شود. بعضی پسرها بیشتر از دو کروموزوم X دارند و این ریسک نشانه ها و علائم شدیدتر و مشکلات سلامتی بیشتر را افزایش می دهد.

هیچ راهی برای تغییر وضعیت کروموزومی XXY وجود ندارد، زیرا کودک پسر با این وضعیت به دنیا می آید و درمان ها فقط نشانه های این سندروم را تخفیف می دهند.

درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) که با افزایش سطح تستوسترون بدن پسربچه صورت می گیرد تا اینکه میزان آن به سطح نرمال برسد. تستوسترون بیشتر موجب می شود که عضلات پسری که این سندروم را دارد بزرگتر شوند و صدای او بم تر شود و رشد آلت تناسلی و موهای صورت و بدن او بیشتر شود. همچنین به بهبود تراکم استخوان و کاهش رشد سینه های پسربچه کمک می کند. ولی درمان با تستوسترون اندازه بیضه های پسربچه را افزایش نمی دهد و ناباروری او را برنمی گرداند.

Www.sabzosalem.com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه