منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام.عقب افتادن پریود،دردسینه،سفت شدن عضلات شکم از علایم بارداریست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

چند روز جلو یا عقب افتادن قاعدگی کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما برای اطمینان خاطر بیشتر، بهتر است نزد پزشک زنان خود نیز مراجعه کنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، عقب افتادن پریود معمولا بر اثر غلظت خون بوده که ناشی از فعالیت خلط صفرا، بلغم و یا سودا در کل بدن است. اختلال در غده تیروئید و همچنین اختلالی که در هورمون پرولاکتین (هورمون شیر) رخ می‌دهد نیز می‌تواند باعث عقب افتادن پریود یا قطع قاعدگی شود.1. تنبلی تخمدان علت عقب‌افتادن پریود یا قطع قاعدگی

عقب‌‌ افتادن پریود علل مختلفی دارد. یکی از علت های عقب افتادن پریود و یا قطع قاعدگی به تخمدان‌هایی مربوط می‌شود که حالت پلی‌کیستیک دارند؛ یعنی دچار تنبلی تخمدان هستند. به این مورد در اصطلاح پزشکی سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا PCOS گفته می‌شود که یکی از شایع‌ترین عللی است که باعث عقب افتادن پریود یا حتی در مواقعی برای چند ماه متوالی عادت ماهیانه قطع شود.

2. از علت های دیگر عقب افتادن پریود نامتعادل شدن هورمونهای عادت ماهیانه

یکی از دلایل اصلی عقب افتادن پریود، تغییر در هورمون ها است و چون چرخه قاعدگی ارتباط مستقیمی با هورمون ها دارد، این مسئله باعث به هم خوردن این چرخه و کامل نشدن این دوره می شود. در این موارد به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش هورمون تغییرات شما مشخص شود و با داروهای مناسب این تعادل برگردد.

2. بعضی از داروها باعث عقب افتادن پریود میشوند

مصرف بعضی از داروها باعث نامنظم شدن عادت ماهیانه می شود. برای همین با پزشک خود در مورد اثرات جانبی داروهایی که مصرف می کنید، صحبت کنید. داروهایی مثل ضد افسردگی، شیمی درمانی و آسم باعث عقب افتادن پریود می شود.

3. غده تیروئید نیز یکی از علل عقب افتادن پریود است

یکی از نشانه های عقب افتادن پریود و یا نامنظم شدن عادت ماهیانه را میتوان مشکل در غده تیروئید دانست که باید آزمایش لازم را در این زمینه انجام دهند.

4. تنش و استرس نیز باعث عقب افتادن پریود میشود

شاید متوجه نشویم که زمانی که استرس می گیریم تعادل هورمون ها به هم می خورد و به راحتی باعث نامنظم شدن عادت ماهیانه یا عقب افتادن پریود ما می شود.

5. از دیگر علل عقب افتادن پریود میتوان مصرف قرص های ضدبارداری دانست.

استفاده مرتب از این قرص ها باعث می شود که تغییراتی در هورمون های بدن ایجاد شود و سیکل همیشگی به طور کامل ایجاد نشود. در این زمان حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

6. ورزش سنگین

خانم هایی که شروع به ورزش های سنگین می کنند، در بعضی مواقع دچار عقب افتادن پریود می شوند و از دست دادن مقدار زیادی از انرژی باعث عقب افتادن پریود می شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه