منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من دو دختر دارم شوهرم ازمن پسر میخواد میترسم دختر بشود چ کار کنم ۲۶ سن دارم
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

عوامل موثر بر تعیین جنسیت

برنامه غذایی می تواند تا حد زیادی در تعیین جنسیت فرزند نقش داشته باشد. دیده شده که در بعضی مناطق دنیا یا بعضی از فصول سال به علت مصرف مواد غذایی خاص آن منطقه یک جنسیت خاص شیوع بیشتری دارد. رعایت درست مصرف مواد غذایی برای تعیین جنسیت پسر و دختر می تواند درصد موفقیت را افزایش دهد.

اثر ویتامین C بر جنسیت فرزند

کمبود ویتامین C باعث کاهش کارایی اسپرم خواهد شد و شکل طبیعی اسپرم ها را تغییر می دهد. افزودن این ویتامین به رژیم غذایی مرد باعث افزایش حجم و بالا رفتن تعداد اسپرم های طبیعی و متحرک می شود. برای دست یابی به جنسیت پسر، به مقدار کافی اسپرم های سالم و متحرک نیازمندید.

نقش بیماری ها در تعیین جنسیت

بعضی از افراد به دلیل مشکلاتی که دارند ممکن است استعداد خاصی در تولد یک جنسیت خاص داشته باشند. زنانی که به آندومتریوز مبتلا هستند احتمال تولد فرزند دختر در آن ها افزایش می یابد، زیرا در بیماران مبتلا به آندومتریوز گلبول های سفید فراوانی در رحم و مسیر عبور اسپرم ها وجود دارد که باعث کندی حرکت اسپرم ها می شود، از آنجایی که اسپرم پسر ضعیف تر است احتمال اینکه بتواند خود را به تخمک برساند بسیار کم خواهد بود. البته هر بیماری و مشکلی در رحم که منجر به التهاب و افزایش گلبول های سفید در مسیر عبور اسپرم ها شود احتمال بارداری پسر را کم خواهد کرد. وجود عفونت های مختلف زنان هم به همین دلیل احتمال بارداری پسر را کم خواهند کرد.

اثر داروها بر جنسیت فرزند

عده ای از محققان اعتقاد دارند که مصرف قرص کلومفین سیترات می تواند احتمال دختر دار شدن را بیشتر کند، اما طبق تحقیقات بر روی زنانی که تخمک گذاری نداشته اند و قرص کلومفین مصرف نموده اند، اگر کلومفین با دوز بالا مصرف شود احتمال دختردار شدن کمی افزایش می یابد، اما اگر کلومفین با دوز پایین مصرف گردد تاثیری بر جنسیت کودک ندارد. گاهی اوقات برای تقویت اسپرم در آقایان نیز قرص کلومفین تجویز می شود که به هیچ عنوان احتمال دختردار شدن را افزایش نمی دهد.

اثر سیگار بر جنسیت فرزند

در والدینی که سیگار مصرف می کنند بر اثر تغییرات در مکانیسم هورمون ها و عدم تنظیم شرایط فیزیولوژیک اسپرم ها، احتمال باروری دختر افزایش خواهد یافت.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

تعیین جنسیت فقط به عهده زن نیست! اینطور نیست که جنسیت بچه را شما تعیین کنید و اتفاقا این اسپرم همسر شماست که تعیین کننده نهایی جنسیت خواهد بود!

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه