منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام،قصدبارداری دارم وچندماه است که جلوگیری نکرده ام،دراین چندماه دو،سه روزبعدازپاک شدن ازپریودتایکی دوروزلکه قهوه ای چرکینی میبینم بعدپاک میشوم؟این لکه نشانه چیست؟چکاربایدبکنم؟باتشکر
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

علت ترشحات قهوه‌ای رنگ در بارداری

شما ممکن است در حوالی زمان تخمک گذاری نیز ترشحات قهوه ای یا متمایل به صورتی را مشاهده کنید که ناشی از آزاد شدن تخمک از یکی از تخمدان های شماست.

در برخی زنان حساس‌تر ،پس از برقراری رابطه جنسی و یا انجام معاینه واژینال و انجام تست دهانه رحم (پاپ اسمیر) ممکن است لکه بینی یا همین ترشحات قهوه ای دیده شود.

مشاهده ی ترشحات قهوه ای رنگ و یا صورتی و نیز لکه بینی در زمانی که شما در انتظار پریود خود هستید ، می تواند نشانه ای از بارداری باشد. در صورتی که این علائم جایگزین قاعدگی شما بشوند ، باید احتمال بارداری را مد نظر داشته باشید . در این صورت به این ترشحات خونریزی هنگام لانه گزینی می گویند. تخمک بارور شده عموما در زمانی نزدیک به زمان قاعدگی بعدی شما (حدودا 10 روز پس از لقاح) وارد حفره رحم شده و در دیواره رحم لانه گزینی می کند. این امر می تواند در برخی زنان باعث ایجاد لکه بینی شود. بنابراین در صورت مشاهده این ترشحات در صورتی که چندی پیش نزدیکی بدون جلوگیری داشته اید، حتما باید تست بارداری انجام دهید.

در صورتی که سن شما حدود 45 سال است ، مشاهده ی این موضوع می تواند نشانه ای از نزدیک شدن با یائسگی باشد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه