منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
تنبلی تخمدان دارم وفولیکول 5 28سالمه ویک بچه دارم 6ساله اقدام به بارداری کردم بدون پیشگیری ولی باردارنشدم لتروزل هم دیگه جواب بهم ندادپریودهم اصلا نمیشم
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم هایی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان هستند باردار شدن است.

تخمدان پلی کیستیک شامل تعداد زیادی کیست کوچک (بیشتر از حد طبیعی) است که درست در زیر سطح تخمدان واقع شده اند. این کیست ها کیسه یا ساک هایی هستند که تخمک در آن رشد پیدا می کند. در اغلب مواقع در تنبلی تخمدان با دلیل ایجاد اختلالات هورمونی، اجازه نمی دهد که این کیسه ها به درستی رشد و توسعه پیدا کرده و در نتیجه قادر به آزاد سازی تخمک ها نیستند و معنی اش این است که در مبتلایان به تنبلی تخمدان، تخمک گذاری به خوبی انجام نمی شود.

کی از مهمترین گام هایی که مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک باید برای باردار شدن بردارند، کاهش وزن است. بسیاری از مبتلایان به تنبلی تمدان چاق یا دچار اضافه وزن هستند. در حالیکه از دست دادن 5 تا 7 درصد از وزن بدن طی 6 ماه، در 75 درصد موارد باعث بازگشت تخمک گذاری و تنظیم سیکل قاعدگی می‌شود.

رژیم غذایی مناسب می تواند نقش مهمی در کمک به مبتلایان سندروم تخمدان پلی کیستیک و افزایش شانس بارداری و حفاظت از بارداری ایفا کند.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

پیشنهاد می شود پیش از اقدام جهت بارداری حتما نزد متخصص زنان خود مراجعه کرده و نسبت به انجام یک سری آزمایشات اقدام فرمایید تا عملکرد هورمون ها و تخمدان ها بررسی شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه