منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام پارگی تاندون و شریان و عصب ساعد من جراحی شده چرا انگشتان دست من خوب باز و بسته نمی شود؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

حرکات افقی انگشتان دست و نزدیک شدن شست به کف دست تحت کنترل عضلاتی است که شاخه های عصبی خود را از عصب اولنار میگیرند. به  همین علت است که وقتی عصب اولنار آسیب جدی میبیند بیمار توانایی حرکات افقی انگشتان  و توانایی نزدیک کردن شست به کف دست را نخواهد داشت.

خم و راست شدن انگشتان مسئله دیگری است. عضلاتی که موجب خم و راست شدن انگشتان دست میشوند در ناحیه ساعد قرار دارند و عصب خود را از مدیان و رادیال میگیرند. عصب مدیان در بالای ساعد به عضلات خم کننده انگشتان وارد  میشود پس اگر آسیب نافذ ساعد در وسط یا پایین آن باشد مشکلی برای عصب دهی مدیان به عضلات خم کننده انگشتان بوجود نیامده و این عضلات کار خودر ا به خوبی انجام میدهند.

عضلات باز کننده انگشتان هم در پشت ساعد قرار داشته و به توسط عصب رادیال فعال میشوند. پس  این عضلات در آسیب های نافذی که در سطح جلویی ساعد ایجاد میشوند سالم باقی مانده و کار خود را انجام میدهند.

ترمیم تاندون ها نتیجه خود را بعد از حدود یک ماه نشان میدهند. به عبارت دیگر وقتی یک تاندون دست یا ساعد پاره شده و سپس ترمیم میشود بعد از حدود یک ماه میتواند فعالیت قبل از آسیب خود را نشان دهد ولی ترمیم آسیب عصب به این صورت نیست. عصب به ماه ها و یا شاید سال ها وقت نیاز دارد تا بتواند علائم بهبودی را از خود نشان دهد.

 

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه