منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا می توانم برای تقویت عضلات ضعیف ساعد از هورمون استفاده کنم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

حجم عضلات ساعد و یا هر قسمت دیگر از بدن یک فرد تابع دو عامل مهم است یکی عوامل سرشتی و ژنتیکی و دیگری سطح فعالیت بدنی و ورزشی که فرد انجام میدهد. مسلما با ورزش میتوان عضلات را قوی و حجیم کرد ولی نه تا هر اندازه ای که فرد به آن تمایل دارد. دقیقا به همین علت است که به یک کشتی گیر سبک وزن اجازه مسابقه با یک کشتی گیر سنگین وزن را نمیدهند. کشتی گیر سبک وزن حتی اگر سخت ترین تمرینات را هم انجام دهد قدرتش به حد کشتی گیر سنگین وزن نمیرسد.

پس هر فرد میتواند با ورزش قدرت عضلات و حجم عضلات خود را تا حدودی بهبود بخشد ولی این حدود همانطور که از نامش مشخص است حد و اندازه دارد.

استخوان های ساعد مسئله دیگری هستند. استخوان بندی هر فرد در حدود سن 22-20 سالگی به حداکثر  رشد خود رسیده و بعد از آن نه رشد طولی و نه رشد عرضی میکند. درشتی استخوان های افراد هم با یکدیگر متفاوت است. بعضی افراد ذاتا استخوان بندی درشتی دارند و بعضی متوسط و بعضی ظریف. یکی از معیارهای تشخیص استخوانبندی افراد دقت به مچ دست آنها است. از روی کلفتی مچ دست میتوان فهمید فرد استخوانبندی درشت یا ظریفی دارد.

این استخوانبندی ذاتی فرد است و با ورزش بزرگتر نمیشود. با دارو هم بزرگتر نمیشود. هیچ دارویی برای رشد استخوان وجود ندارد. از افرادی که به شما توصیه میکنند تا از داروی خاصی استفاده کنید تا استخوان های شما بزرگتر شده یا قد شما بلندتر شود دوری کنید.

داروهای آنابولیک میتوانند موجب رشد توده عضلانی شوند ولی از لحاظ طبی به هیچ فردی توصیه نمیشود تا برای رشد عضلات از آنها استفاده کند. عوارض استفاده از این داروها سلامت فرد را بشدت در معرض تهدید قرار میدهد.

افراد میتوانند تا با ورزش در حد متعادل قدرت و توده عضلانی خودر ا در محدوده خاصی افزایش دهند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه