منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا کج جوش خوردن شکستگی استخوان ساعد بدنبال درمان توسط شکسته بند محلی درمانی دارد؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

بعد از گذشت 24 سال از شکستگی و رشد استخوان ها و عروق و اعصاب و عضلات ساعد توصیه به اصلاح کجیاستخوان نمیشود. ضعیف بودن  دست نه به علت کج یا کوتاه  جوش خوردن استخوان بلکه به علت آسیب عضلات و اعصاب ساعد در زمان درمان سنتی است.

درمان های سنتی که شکسته بند های محلی برای شکستگی ساعد انجام میدهند  معمولا بصورت گذاشتن چند نی در اطراف ساعد و سپس بستن محکم آنها با نخ است. این کار  گرچه ممکن است استخوان ها را بطور نسبی بیحرکت کند ولی تاثیری در جااندازی قطعات شکسته شده ندارد. با این حال مشکل فقط این نیست.

مشکل مهم تر اینست که محکم بستن دور تا دور ساعدی که به علت شکستگی متورم شده موجب بروز سندروم کمپارتمان و  فشار به عروق و اعصاب ساعد میشود. فشار به عروق موجب کاهش جریان خون عضلات و اعصاب ساعد شده و موجب میشود این بافت ها بشدت آسیب دیده و سلول های آنها دچار آسیب های غیر قابل بازگشت شوند. در این وضعیت عضلات ضعیف و لاغر میشوند. بعد از گذشت چند ماه و بعد از جوش خوردن شکستگی ها دیده میشود که ساعد لاغر ضعیف شده است.

این ضعف و لاغری برای همیشه باقی خواهد ماند و در سنین بالا موجب ضعیف شدن ساعد میشود.

در صورتی که شکستگی بد جوش خورده باشد ممکن است  بتوان با عمل جراحی استخوان را صاف کرد ولی این کار تغییری در عملکرد ساعد ایجاد نخواهد کرد.

کاردرمانی یا فیزیوتراپی نمیتوانند بدجوش خوردن استخوان را درمان کنند ولی با انجام نرمش های مناسب ممکن است بتوان قدرت عضلات ساعد را بهبود داده و کارکرد ساعد را بهتر کرد.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه