منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام‌ظاهر.پای من علام مثل ترمبوز ریوی دارد و گاهی می گیرد و زانو خم نمیشه این همون بیماری؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

علت درد زانو شامل :

التهاب تاندون ها :تاندون ها، در زانو و مفاصل دیگر با حرکت مکرر یا شدید ممکن است به شدت دچار التهاب شوند. التهاب تاندون یک آسیب دیدگی ورزشی شایع است که با استفاده بیش از حد از مفصل زانو ایجاد می شود.

کیست بیکر : برآمدگی پشت زانو و درد پشت زانو می تواند کیست بیکر باشد. کیست بیکرحاوی مایعی است که باعث التهاب، سفتی و درد پشت زانو می شود.

آرتروز زانو : این بیماری به دلیل فرسایش مزمن مفاصل به وجود می آید. بیمار از درد، ورم مفصلی و در نهایت کاهش دامنه حرکتی شکوه می کند. این بیماری عموما در بین بیمارانی که اضافه وزن دارد و یا مسن هستند اتفاق می افتد، اگر چه در بین جوانانی که از آسیب دیدگی زانو رنج می برند، نیز می تواند اتفاق افتد. این بیماری رایج ترین دلیل درد زانو است.

آرتریت روماتوئید :آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن بیمار پروتئین های مشخصی را تولید می کند که به مفاصل حمله کنند. این بیماری باعث درد و گرم شدن مفاصل، التهاب مفصل، خشکی مفاصل در صبح و کاهش دامنه حرکتی می شود.

نقرس : این بیماری ناشی از افزایش سطوح اسید اوریک در خون است. مفصلی که بیش از همه تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد انگشت شست پا است. زانو نیز می تواند تحت تاثیر این بیماری قرار گیرد که منجر به درد، ورم و قرمزی مفصل زانو می شود.

نرمی کشکک زانو :در این بیماری سطح غضروف کشکک زانو نرم می شود. بیمار درد خفیفی را دور کشکک زانوی خود احساس می کند که با پایین آمدن از شیب یا پله و گاهی اوقات با بالا آمدن از پله یا شیب شدت پیدا می کند.

بیماری بورسیت : التهاب هر کدام از کیسه های حاوی مایع (بورس) داخل زانو را بورسیت می گویند. کیسه های مفصلی از مفاصل محافظت می کنند. این بیماری عموما ناشی از حرکات مکرر یا فشار بر زانو بوجود می آید.

عفونت ها : برخی ازعفونت های ویروسی و باکتریال نیز باعث زانودرد می شوند. عفونت باکتریال مفصل زانو باعث درد، التهاب و قرمزی مفصل به همراه تب می شود.

پارگی مینیسک: علت پارگی مینیسک زانو معمولا پیچ خوردگی زانو می باشد. بیمار از زانو درد هنگام صاف کردن پا، قفل کردن زانو، صدا دادن زانو، خالی کردن زانو و ورم زانو شکایت می کند. برای تایید تشخیص این بیماری از آزمایشات ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود.

 پارگی های رباط صلیبی و طرفی زانو : پارگی رباط صلیبی منجر به زانو درد، بی ثباتی مفصل زانو و خمیدگی زانو می شود. برای تایید تشخیص این مشکل از ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود.

آسیب دیدگی های تاندون کشکک زانو: التهاب یا پارگی تاندون کشکک زانو می تواند ناشی از بیماری های مختلفی باشد. این آسیب دیدگی ها منجر به زانو درد شدید، ورم و ناتوانی در حرکت دادن مفصل زانو می شود. با استفاده از معاینه فیزیکی و آزمایش ام آر ای می توان این آسیب دیدگی ها را تشخیص داد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ترمبوز ریه چه ربطی به گرفتگی پا دارد!!

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه