منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام ایا خوردن مداوم داروی صرع مانند فنوباربیتال وکارمابازبین باعث فراموشی و ضعف اعصاب میشود
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

کاربامازپین همچنین در نورالژی عصب سه قلو ( نوعی سوزش و درد شدید صورت) استفاده می شود و گاهی اوقات به عنوان بخشی از درمان اختلال دو قطبی ( گاهی اوقات افسردگی جنون نامیده می شود)  استفاده می شود.

صرع به معنای تشنجات مکرر است.تشنج نمودی از علائم ناشی از فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز است. کاربامازپین با ایجاد ثبات در فعالیت الکتریکی مغز  مانع از تشنج می شود.

اگر هریک از شرایط زیر را دارید بهتر است قبل از شروع دارو به دکتر خود بگویید:

    اگر باردار هستید یا در تلاش برای باردار شدن هستید و یا شیر می دهید .    اگر مشکلات قلبی یا مشکل کبد و کلیه دارید .    اگر مبتلا به گلوکوم ( افزایش فشار چشم) هستید.    اگر شما porphyria ( یک اختلال نادر خونی ارثی )  دارید.    اگر شما در حال مصرف داروهای دیگر هستید(داروهای بدون نسخه ، گیاهی و داروهای مکمل).    اگر سابقه واکنش آلرژیک به این دارو و یا به هر داروی دیگر داشته اید.

 نکات مهم در مورد کاربامازپین:

کاربامازپین معمولا با دوز خیلی کم شروع میشود و به تدریج دوز آن افزایش می یابد. شما میتوانید کاربامازپین را  قبل، حین و یا بعد از غذا مصرف نمایید. مصرف همزمان الکل با کاربامازپین ممکن است اثر خواب آور کاربامازپین را تشدید کند.عوارض شایع:احساس سرگیجه ، خواب آلودگی تاری دید و یا خستگیعوارض مهم ولی نادر:گلو درد،ضایعات پوستی،اختلالات خونی،زخم دهان و کبودی و خونریزی

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه