منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام 35سال،وزن79 دارای بیماری ام اس 3ساله،هفته ای یه آمپول سینوکس میزنم،الان یک ماهه آمپول نزدم،حالا میخوام بزنم ،مشکلی برام پیش نمیاد؟چجوری بزنم؟ ممنونم
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

علائم اولیه ام اس چیست؟

زمانی که به بیماری ام اس مبتلا می شوید، سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و مغز، نخاع و عصب های بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم این بیماری متنوع هستند و ممکن است به شکل منقطع بروز کنند. اگر مبتلا به بیماری ام اس باشید، ممکن است نشانه ای را در خود مشاهده کنید و سپس

http://sabzosalem.com/artlink/1521

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست عزیز روند بیماری ام اس شامل موارد زیر می باشد که طی بررسی و معاینات پزشک، روند بیماری فرد یکی از سه مسیر زیر خواهد بود.

نوع عود‌کننده و فروکش‌کننده (RRMS):

در این نوع از ام اس، علائم بیماری به طور واضحی ناگهان عود می‌کنند و بیماری فعال می‌شود و پس از آن مجددا بیماری فروکش می‌کند. در دوره‌ی فروکش کردن بیماری، علائم ام‌اس کاملا ناپدید می‌شوند و یا بسیار خفیف هستند و طی این دوره، بیماری هیچ پیشرفتی نمی کند. در اغلب موارد، بیماری ام‌اس از نوع "عودکننده و فروکش‌کننده" است.

سندرم ایزوله‌ی بالینی (CIS):

در این نوع از بیماری ام اس، علائم بیماری تنها یکبار بروز می‌کنند که این مسئله به خاطر تخریب میلین در سیستم اعصاب مرکزی است. دوره‌ی بروز علائم تا 24 ساعت طول می‌کشد.

ام اس پیشرونده‌ی اولیه (PPMS):

در این حالت عملکرد سیستم عصبی با گذر زمان و با هر بار عود کردن علائم بیماری، بدتر و بدتر می‌شود و در واقع بیماری به طور مداوم شدت پیدا می‌کند. البته همچنان در برخی از دوره‌های کوتاه مدت، بیماری ثبات پیدا می‌کند و علائم فروکش می‌کنند.

ام اس پیشرونده‌ی ثانویه (SPMS)

ام اس پیشرونده در واقع حالت شدت یافته و پیشرفته‌ی ام‌اس پیشرونده‌ی اولیه است. در این حالت همچنان در دوره‌های کوتاه مدت بیماری فروکش می‌کند اما به طور کلی بیماری به تدریج شدت پیدا می‌کند و عملکرد بیمار و میزان ناتوانی او بدتر می‌شود.

در صورت تمایل مقالات جایروس کلینیک را مطالعه فرمایید تا با این بیماری،علل و درمان آن بیشتر آشنا شوید.

www.gyrusclinic.com

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه