منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
علت ذخیم شدن پرده مننژ چیست؟ خانمی با سن حدود شصت سال، دچار بعضی علایم نظیر دو بینی عدم تعادل و سرگیجه شدید می شود. پس از بستری در بیمارستان بعد از چند روز علایم بهبود می یابد. آزمایشات مایع نخاع و ام ار آی چیز خطرناکی نشان نمی دهند. پزشک مغز و اعصاب در ام ار آی که با ماده رنگی انجام می دهد متوجه ضخیم شدن پرده مننژ می شود. آیا احتمال مننژیوم بدخیم وجود دارد؟ راه تشخیص چیست؟ قبلا سابقه سرطان تخمدان داشته که از بدن خارج شده و پس از یک مرحله شیمی درمانی خوب شده است. در حال حاضر هم چکهای تناوبی بعدی بدون مشکل بوده است.
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز مننژیوم به اصطلاح به رشد بیش از حد سلول های پرده رویی مغز گویند که بیشتر در خانم ها و همینطور افراد مسن شایع است، اما پرده رویی مغز چیست؟ از آنجایی که مغز تقریبا به طور کامل از چربی تشکیل شده و بافتی نرم دارد برای محافظت از آن ابتدا لایه ای سفت به نام مننژ روی آن پوشانده شده و سپس درون جمجمه قرار گرفته است -از این رو تومور لایه رویی مغز نیز توموری خوش خیم با رشدی آهسته شناخته می شود.علائم مننژیوم مغزی نیز تشنج های یک باره، لرزش دست و پا و اختلالات خلقی شدید است. مننژیوم بسته به اندازه تومور درمان های مختلفی دارد -برای تومور های کوچک عموما رادیوگرافی پیشنهاد می شود و برای تومور های بزرگ جراحی میکروسکوپی.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ممکن است علل خوش خیم یا بدخیم (تومورال) باشد و باید بررسی های تکمیلی انجام شود.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه