منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سیتالوپرام در صبح و اس سیتالوپرام درشب میشه استفاده کرد
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

همه چیز در مورد داروی سیتالوپرام

سیتالوپرام از دسته داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب مجدد سروتونین ( SSRI ) می باشد.که با دوزهای 10،20 و 40 میلی گرمی در بازار موجود است. سیتالوپرام در

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://gyrusclinic.com/?p=5256

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

متاسفانه امكان تجويز دارو بدون بررسي باليني و طبي امكان پذير نمي باشد

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

? تفاوت سیتالوپرام و اس سیتالوپرام در چیست؟

?اس سیتالوپرام چه خصوصیاتی دارد؟

جدیدترین دارو از بین داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین، داروی اس سیتالوپرام هست که هم اکنون در ایران با برندهای ایرانی ( لکساتال ، ازیپام و...) و برندهای تجاری سیپرالکس ( cipralex) و لکساپرو ( lexapro ) با دوز ده میلیگرم موجود هست.

?اپ تودیت:

سیتالوپرام حاوی دو استرئوایزومر R و S می باشد که ایزومر S آن یعنی اس سیتالوپرام بطور قوی تر باعث مهاربازجذب سروتونین در مقایسه با ایزومر R می شود.

✔️ دوز شروع و نگهدارنده:

این داروها باید با حداقل دوز موثر شروع شوند؛ ما سیتالوپرام را با دوز شروع 20 میلیگرم (حداقل دوز موثر) توصیه می کنیم و برای افراد مسن و یا افرادی که به عوارض دارو حساس هستند میتوان با دوز 10 میلیگرم شروع کرد و محدوده دوز درمانی آن 20 الی 40 میلیگرم و حداکثر دوز آن 40 میلیگرم اعلام شده است.

ما اس سیتالوپرام را با دوز شروع 10 میلیگرم ( حداقل دوز موثر) توصیه می کنیم وبرای افراد مسن و یا افرادی که به عوارض دارو حساس هستند، میتوان دوز شروع را 5 میلیگرم توصیه کرد، محدوده دوز درمانی 10 الی 20 میلیگرم اعلام شده است.

✔️ تداخلات دارویی:

هردو دارو اثرات خیلی اندکی برروی سایتوکرومهای کبدی و بنابراین کمترین تداخلات را در بین این داروها دارند؛ سرترالین نیز جایگزین منطقی است که تداخلات دارویی اندکی دارد.

✔️ افزایش فاصله Qt:

حداکثردوز سیتالوپرام در گذشته 60میلیگرم در روز بوده است ولی به دلیل مشاهده اثرات قلبی وابسته به دوز ( افزایش فاصله Qt و خطر بروز اریتمی تورسید دپوینت) از این دارو، حداکثر دوز روزانه آن در بزرگسالان به 40میلیگرم و در افراد بالاتر از 60سال،دچار نارسایی کبدی ودرصورت مصرف با مهارکننده های (سایتوکروم 2C19 ) مانند سایمتیدین به 20 میلیگرم درروز کاهش داده شده است.

❓آیا اس سیتالوپرام هم باعث افزایش خطر عوارض قلبی می شود؟

اگرچه انالیز یک کارازمایی تصادفی شده نشان داد که اس سیتالوپرام هم باعث افزایش فاصله Qt میشود ولی سازمان غذاداروی امریکا اعلام کرد که این افزایش از نظر بالینی معنی دار نبوده و بنابراین این هشدار قلبی برای اس سیتالوپرام درج نشده است.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اگر تحت نظر پزشک مصرف میکنید مشکلی نیست

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه