منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من دختری ۲۰ ساله ام من خیلی وقته که سرگیچه مشکل در راه رفتن و تاری دید دارم مخصوصا اول صبح که از خاب بیدار میشم و استرسم زیاده احساس سنگینی سر میکنم بعضی وقتا ی طرف سرم سوزن سوزن میشه گوشهام سنگین میشه خستگی مفرط دارم اصلا نمیتونم از عهده ی کار هایم بر آیم واسم سخت میشه مشکل من چیه ؟؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی،سوزش در سربسیاری از چیزهایی که می تواند سبب احساس سوزن سوزن شدن در سر شود می تواند به علت یک بیماری زمینه ای و یا به سادگی نشانه ای از اضطراب باشد.

یاد بگیرید زمانی که نگران هستید پارستزی اشاره به یک احساس سنجاق و سوزن در هر بخشی از بدن است. هنگامی که شما تجربه احساس سوزن سوزن شدن در سر دارید آن پارستزی سر نامیده می شود.

این نیز ممکن است با احساس سوزش، خزنده روی سر یا بی حسی جزئی همراه باشد. شما ممکن است احساس سوزش در قسمت های مختلف سر را تجربه کنید. برخی می گویند که احساس می کنند پوست سر شان سوزن سوزن می شود. احساس همچنین می تواند روی گوش، صورت، زبان، دهان، گردن و دیگر قسمت های بدن نیز تاثیر بگذارد.چه عواملی باعث سوزش در سر می شود؟

عوامل اساسی بسیاری می تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن در سر شود اما رایج ترین عوامل میگرن، دیابت و سرماخوردگی سر می باشد. سوزن سوزن شدن وقتی در اثر دیابت باشد معمولا کاملا ثابت است. این معمولا به دلیل آسیب عصب ناشی از دیابت اتفاق می افتد. احساس موقتی است هر چند زمانی که توسط میگرن و یا عفونت های تنفسی ایجاد می شود. توضیحات بیشتر در مورد این علل عبارتند از:

1. سرماخوردگی یا سینوس:شما ممکن است پارستزی سر را در اثر سرماخوردگی بد یا عفونت های شدید سینوس تجربه کنید. این اتفاق می افتد زمانی که گذرگاه های هوا در قسمت بالایی صورت شما مسدود یا ملتهب است. این سبب فشرده شدن اعصاب در آن منطقه و باعث سوزش می شود.

2. دیابت:دیابت از جمله شایع ترین علل نوروپاتی محیطی است. این امر باعث پارستزی مداوم سر می شود زیرا در بیماران مبتلا برای سال ها قند خون کنترل نشده و در نهایت سبب آسیب به اعصاب شما می شود. این اعصاب آسیب دیده در نتیجه سبب درد، خارش و یا سوزش می شود.

3. میگرن و عدم تعادل فشار در مغز:افراد مبتلا به میگرن تجربه پارستزی سر را برای مدت پایدار تر دارند.

این حالت معمولا به دلیل تغییر در جریان خون در طی یک حمله میگرنی اتفاق می افتد. به طور مشابه، تجمع مایع نیز ممکن است سبب احساس سوزن سوزن شدن در سر شود.

این اتفاق می افتد زمانی که کیسه کوچکی از مایع مغزی یا خون در کانال داخلی مغز گرفتار شده است.

4. آسیب:هر نوع صدمه به گردن ممکن است به احساس سوزن سوزن شدن در سر با احساس بی حسی منجر شود. این در افرادی که از شلاق زدن رنج می برند و دچار ضربه مغزی جدی شده اند شایع تر است.

5. اثر برخی داروها:پارستزی سر می تواند یک عارضه جانبی از دارو باشد. از دکتر خود بپرسید اگر شما فکر می کنید تجربه یک احساس سوزن سوزن شدن در سر را پس از آغاز مصرف داروی خاص داشته اید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

مشکلاتی مانند سردردهای تنشی, اضطراب و دهها دلیل دیگر مطرح اند.

بدون بررسی دقیق نمیتوان تشخیص نهایی داد

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

روانپزشك مراجعه كنين

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه