منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من براي درد هاي شديد ميگرني ، صبح ها كه ار خواب بيدار ميشم سردرد خفيف و منگي در سر دارم كه از همان ابتدا بيدار ميشم سريع يك قرص AVmigren ميخورم ، كه در صورت نخوردنم حدود ساعت ١١ درد بصورت كم شروع ميشه و تا بعدظهر شدت ميگيره كه با هيچ مسكني اروم نميشه ، ميخوام بدونم راه ديگه اي دارم كه هر روز صبح قرص نخورم يا اين قرص چه عوارضاتي به همراه داره ؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

#سردرد

?دلایل و علایم انواع سردرد

? سردرد های #تنشی

که در اثر خشکی و سفت شدن ماهیچه ها در شانه، گردن، جمجمه و فک رخ می دهد.

سردرد های تنشی، ممکن است با استرس،افسردگی، اضطراب، آسیب دیدن سر و یا حالتی که سر را نگه می دارید، در ارتباط باشند.

سردرد های تنشی معمولا در هر دو طرف سر رخ داده، اغلب از پشت سر شروع شده و رو به جلو کشیده می شوند. درد ممکن است مبهم و یا فشارآور باشد. ممکن است در ناحیه شانه، گردن یا فک نیز احساس خشکی و درد نمایید.

? سردرد های #میگرنی، سردرد های شدیدی هستند که معمولا بهمراه سایر مشکلات همچون تغییر در بینایی و حالت تهوع رخ می دهند.

درد سردرد های میگرنی می تواند ضربان دار، کوبنده و تپنده باشد. این نوع سردرد معمولا در یک طرف سر شروع شده و بعضی اوقات ممکن است در به طرف دیگر سر هم سرایت نماید.زمان ابتلا به این سردرد شما ممکن است هاله ی نور(aura) ببینید و درد شما ممکن است با حرکت کردن بدتر شود.محرک های مختلف همچون بعضی خوراکی هااز جمله شکلات، الکل، بعضی از انواع پنیر و یا خوراکی های حاوی منو سدیم گلوتامات می توانند عامل شروع این سردرد شوند.

? سردرد های #بزگشت_کننده نوعی دیگر از سردرد هستند که معمولا بدلیل مصرف بیش از حد مسکن رخ می دهند. افرادیکه ۳ روز هفته و بطورمنظم از قرص های مسکن استفاده می کنند، ممکن است دچار این نوع سردرد شوند.

?سردرد های #خوشه_ای نوع دیگری از سردرد بوده، که به شکل سردردی شدید و دردناک خود را نشان می دهند و معمولا چندبار در روز در چندین ماه متوالی رخ داده و بعد از پین می روند.

?سردرد های #سینوسی بدلیل ورم حفرهای سینوسی باعث درد در جلوی سر و صورت می شود. درد این نوع سردرد وقتی خم می شوید و یا اول صبح که از خواب بیدار می شوید، در بیشتری حد خود می باشد.

در صورتیکه شما سرماخورده باشید، تب داشته باشید و یا دچار سندرم پیش از قاعدگی باشید، ممکن است دچار سردر شوید.

⚫️به ندرت، یک سردرد ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی تر، مانند عفونت مغزی (همچون مننژیت و یا آبسه)، تومور مغزی، فشارخون شدیدا بالا و … باشد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

روش درمان شما غلط است و به مرور دچار سردردهای ناشی از دارو و مشکلات دیگر خواهید شد.

باید درمان اصولی انجام شود.برای خانم دکتر نرگس طباطبایی فوق تخصص مغزواعصاب در کلینیک جایروس نوبت ویزیت بگیرید

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه