منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام حدود بیست روزپیشتر پسر15ساله ام آبله مرغان گرفت که 15روزبعدپسر22ساله ام دچار آبله شده باتعداد دانه بیشتر ودرد بیشتر ومتأسفانه دو روزبعد یعنی 26آبان ماه خودم که 44 سالمه دچار ابله شده ام شبیه پسرم با دانه های پراکنده درنقاط مختلف بدن. و درد شدیدحالت آنفلونزا. دوسؤال دارم خدمتتون 1-باتوجه باینکه من قبلا ابله نگرفته ام آیاالان ابله مرغان گرفته ام یا چون در بزرگسالیه زوناست؟ 2-آیاراهکاری هست مثل واکسن یا..که همسرم (46ساله)دچار آبله نشود؟؟ باتشکر
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6 دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز ف نمیتوان بدون ارزیابی بالینی تشخیص داد زوناست یا خیر .ویروس این بیماری در سنین بزرگسالی خود را نشان میدهد و با سوزش و درد همراه است

زونا یک بیماری ناشی از راش و درد است و توسط همان ویروسی که عامل آبله مرغان است ایجاد می‌شود. بعد از یک مورد آبله مرغان زونا ویروس می‌تواند برای چند دهه به صورت نهفته باقی بماند و به داخل اعصاب بدن نفوذ کند.

برخی از افراد نمی‌دانند که به این ویروس آلوده هستند در حالی که هیچ وقت آبله مرغان نمی‌گیرند. این بیماری در بزرگسالی به صورت زونا خود را نشان می‌دهد. برخی از مردم نیز این ویروس را از بدن افراد دیگر و معمولاً در دوران کودکی می‌گیرند.

زونا هنگامی رخ می‌دهد که ویروس‌ها دوباره فعال می‌شوند و شروع به تکثیر می‌کنند. در برخی موارد بثورات دردناک همراه با زونا رخ می‌دهد و آن هم روی شکم و سینه. گاهی این بثورات روی بازوها و پاها و صورت نیز رخ می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان توصیه کرده‌اند که افراد بالای ۵۰ سال باید حتماً واکسن زونا دریافت کنند حتی اگر به آن دچار نشده باشند.

رسالت -نرسیده به سرسبز- روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 و 1 2177189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه