منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه ببخشید من چربی کبد دارم میخواستم بدونم چیکار کنم که از بین بره یا کم بشه .باتشکر
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

کبد چرب (تشخیص ، پیشگیری و درمان)

کبد دومین عضو بدن است. عملکرد کبد در بدن بررسی هر غذایی که می خوریم و هر نوشیدنی که می نوشیم برای تصفیه مواد مضراست. اگر میزان چربی در کبد بیش از

http://sabzosalem.com/artlink/1183

کبد چرب براثر عوامل مختلف بروز می کند، نوشیدن الکل و بیماری دیابت از مهم ترین عوامل بروز کبد چرب است. علائم کبد چرب عبارتند از: بی اشتهایی، خستگی شدید، ضعف جسمانی، کاهش وزن، دل درد و گیجی. کبد چرب از طریق آزمایش خون، سی تی اسکن، MRI و نمونه برداری تشخیص داده میشود. درمان کبد چرب به علت بروز آن بستگی دارد، برای درمان این عارضه باید از مصرف الکل، قند و چربی های مضر اجتناب کنید، از روغن زیتون یا روغن نارگیل برای پختن غذا استفاده کنید، کلسترول و قند خون خود را به طور مداوم کنترل کنید و وزن خود را کاهش دهید. از میوه ها و سبزیجات تازه و غلات بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید و گوشت مصرفی شما بدون چربی باشد.

کبد چرب و یا استئاتوز به شرایطی گفته می شود که چربی در کبد تجمع یابد . وجود چربی در کبد طبیعی می باشد ، اما اگر این میزان  به بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کل کبد برسد فرد مبتلا به بیماری کبد چرب شده است.

کبد چرب یک بیماری قابل درمان است و می توان با تغییر عادات بد غذایی آنرا بهبود بخشید . این بیماری اغلب بدون علامت بوده  و باعث آسیب دائمی نمی شود.

کبد دومین عضو بدن است. عملکرد کبد در بدن بررسی هر غذایی که می خوریم و هر نوشیدنی که می نوشیم برای تصفیه مواد مضراست. اگر میزان چربی در کبد بیش از حد شود این فرایند قطع می شود .معمولا کبد به خودی خود سلولها جدیدی را زمانیکه سلولهای قدیمی آسیب دیده اند ، بازسازی می کند .

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه