منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
مامانم 3 سال پیش دچار سرطان پستان شد و به ریه اش زد و ریه اب آورد و تنگی نفس و سرفه داشت 8 جلسه شیمی درمانی کرد و بعد هم با جراحی تومور سینه رو خارج کردن تا دو ماه پیش که دوباره تنگی نفسش شروع شد و دکتر قرص زلودا براش نوشت روزی 6 تا میخوره تا دوهفته بعد یه هفته نمیخوره اما الان دوباره تنگی نفسش برگشته و تک سرفه میکنه میخواستم بپرسم عادیه ؟ میتونه مربوط به قرص باشه یا ریه اش بیشتر درگیر شده ؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام. علت تنگی نفس در اکثر موارد یا بیماری ریوی و یا بیماری قلبی است. اگر عکس های ریه مشکلی نشان نداده اند، توصیه می کنیم به متخصص قلب و عروق نیز مراجعه کنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

باید بررسی شود و علت تنگی نفس مشخص شود (علت میتواند قلبی, ریوی یا... باشد)مرحله اول یافتن علت تنگی نفس و سپس درمان متناسب با علت است

دوست گرامی، هر گونه احساس ناخوشایند در فرایند تنفس را تنگی نفس می گویند. بیماری های تنفسی و قلبی عروقی در ابتلا به تنگی نفس، نقش عمده ای دارند. هر فرد در شبانه روز به طور متوسط 12 بار در دقیقه به صورت ناخودآگاه دم و بازدم انجام می دهد که از آن مطلع نیست، بنابراین وقتی فرد فرآیند تنفس خود را احساس می کند، یعنی تنفس او از حالت عادی خارج شده است.

تنگی نفس یک بیماری نیست، بلکه علامتی از یک بیماری است. تنگی نفس انواع مختلفی دارد و در افزایش تعداد و عمق تنفس، خمیازه کشیدن، احساس سنگینی روی سینه و یا خستگی زودرس در بالا رفتن از پله و سر بالایی خود را نشان می دهد.

تنگی نفس از جمله اتفاقات معمول است که هیچ کس واقعا توجهی به آن نمی کند. تنگی نفس به دنبال هرگونه فعالیت شدیدی که انجام می دهید یا هر وزنه ی سنگینی که بلند می کنید، اتفاق می افتد. شما با سر و صدا نفس می کشید، نفس نفس می زنید و تقلا می کنید و برای فرو بردن اکسیژن مغذی، به سختی تنفس می کنید. بعد از مدتی هنگامیکه اعصاب تان آرام شد، تنفس تان به حالت عادی باز می گردد. این چیزی است که تقریبا همه ی ما در زندگی روزمره مان تجربه می کنیم و برای چنین تنگی نفس موقتی، مطلقا نیازی به نگرانی نیست. اما بهتر است جدی گرفته شود با پزشک مشورت کنید

احساس تنگی نفس نرمال نیست و باید بررسی علت یابی انجام شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با این شرح حال نمیتوان علت دقیق را مشخص کرد. نیاز به بررسی ریه ها وجود دارد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه