منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا واریکوسل در مردان باعث ناباروری میشود؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

پیشگیری ازناباروری مردان با درمان واریکوسل

واریکوسل بزرگ شدن رگهای واریسی درکیسه بیضه است. این عارضه نسبتاً شایع است و ازهر100 مرد

http://sabzosalem.com/artlink/340

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز سلام! اگر واریکوسل به درد، ناباروری و آتروفی (کوچک شدن) بیضه بیانجامد باید جراحی شود. اگر درد ندارید و آزمایش لسپرم انجام داده و از ناباروری هراسی ندارید عمل نمی خواهد. البته ارتباطی میان حجم مایع منی و واریکوسل وجود ندارد. آنچه مهم است تعداد اسپرم تولید شده است. واریکوسل چندان درمان دارویی ندارد. فقط با جراحی رفع می شود. بسته به شدت مشکل، تا حدی امکان بازگشت واریکوسل وجود دارد. در واریکوسل جریان خون رگ های خونی بیضه مسدود شده و تورم ایجاد می شود. در جراحی این رگ های مسدود شده را از سیستم جریان خون بیضه خارج می کنند و جریان خون به رگ های دیگر بیضه وارد می شود. واریکوسل در 35 تا 44 درصد مردان مبتلا به ناباروری اولیه و در 45 تا 81 درصد مردان مبتلا به ناباروری ثانویه وجود دارد.

ناباروری اولیه به طور کلی برای اشاره به یک زن و شوهر است که پس از حداقل یک سال بچه دار نشده اند. . ناباروری ثانویه: یک بار نطفه بسته شده اما بار دیگر قادر به فرزند دار شدن نیست. عمل واریکوسل برای بهبودی اسپرم فقط تا 50 الی 60 درصد می تواند تاثیر داشته باشد و لزوما فرد درمان قطعی نمی شود. . به توصیه های زیر دقت کنید: واریکوسل: پس از عمل نباید زیاده از حد سر پا بایستید. بیضه ها حتی الامکان سر د بمانند. سیگار مصرف نشود. ورزش شدید یا سنگین انجام نشود.اگر عمل واریکوسل جواب ندهد (یعنی باز مشکل ناباروری حل نشود) باید از روش های کمک-باروری کمک گرفت. موفق باشید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه