منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خسته نباشيد من يه هفته هست سمت چپ كنار كليه ام انگار يه چيزي باد كرده و شديد درد داره دردش ميگيره ول ميكنه نميدونم چيكار كنم علتش چيه
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست خوبم. امیدوارم با پیگیری و درمان نزد متخصص کلیه بهبود یابید. باید معاینه شوید. اگر ضربه سخت به عضلات سمت چپ شما وارد نشده مشکل شما یا از مجاری ادرار است و یا از خود کلیه. احتمالا مجاری ادرار شما دچار مشکل شده که این مجاری به کلیه متصل هستند. باید هم معاینه اورولوژیک شوید. هم کلیه شما سونوگرافی شود. خودِ مشکل مجاری ادرار ناشی از یکی از این عوامل است: سنگ کلیه (معمولا افرادی که آب پر از املاح سنگین مصرف می کنند سنگ کلیه می گیرند)، اختلالات سیستم عصبی، بزرگ شدن پروستات، آسیب کف لگن. به هر حال نمی توانید بدون معاینه دقیق توسط پزشک بگویید که درد شما دقیقا از کلیه هست. از مجاری ادرار است یا از جای دیگر بدنتان.

درد سمت چپ کلیه شما علل مختلفی می تواند داشته باشد.

1. ممکن است کلیه سمت چپ متورم شده یا عفونت گرفته (پارانشیمی کلیه). در این صورت پزشک دارو تجویز می کنند.

2. ممکن است کلیه دچار نقص عملکرد شده و مواد اضافی را خوب از بدن دفع نمی کند. ممکن است کیست در کلیه تشکیل شده. این مشکلات با سونوگرافی مشخص می شود.

3. شاید مجاری ادرار مسدود شده و در این صورت پزشک اورولوژی یا کلیه تشخیص می دهند.

4. گاهی درد در پهلو (کلیه) ربطی به خود کلیه ندارد: مشکلات پوست، نقص سیستم مغز و اعصاب، تشکیل یک توده مثل تومور داخلی در بدن، آسیب به قفسه سینه، فشارهای عضلانی-اسکلتی ... سبب درد پهلو می شود.

در هر صورت حتما نزد پزشک متخصص بروید اما نگران هم نشوید چون این دردها برای هر کسی ممکن است پیش آید. خود درمانی نکنید زیرا داروها عوارض دارند. باید علت درد شما دقیق مشخص شود زیرا تجویز هر دارویی مختص علت خاصی است.. نوشیدن آب کافی فراموش نشود. موفق باشید.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه