منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
چربي در ادرار
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست گرامی توصیه میشود بررسی لازم توسط پزشک کلیه و مجاری ادرار انجام شود.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام به دوست عزیز. علت چرب بودن ادرار (oily urine/lipiduria): ابتدا رژیم غذایی خود را بررسی کنید ببینید آیا ویتامین زیاید خورده اید و یا آب کافی به بدن نرسیده و یا بیش از حد گرسنه مانده اید؟ ببینید آیا پروتئین زیادی و یا کربوهیدرات خیلی کم به بدنتان رسیده؟ هر کدام از این ها می تواند به چربی ادرار منجر شوند. سپس، با یک آزمایش ساده ادرار باید میزان کتون، پروتئین، مواد قندی یا کربوهیدرات ها در ادرارتان به تفکیک بررسی شود. حتما نزد یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار بروید تا تست ادرار بنویسند و بعد در کنار موارد فوق، میزان قند خون شما (دیابت) را نیز بررسی کنند. دوست عزیز در زیر توضیحاتی درباره علت های وجود چربی در ادرار ارایه می شود. وجود چربی در ادرار چند علت دارد. 1. نرسیدن آب کافی به بدن یا کاهش آب بدن به علت جذب موادی که آب بدن را تحلیل می دهند (برای مثال، پروتئین زیادی)، 2. بیماری کیلوس (شیل): تخلیه یک مایع شیری حاوی قطرات چربی از روده کوچک به سیستم لنفی در هنگام هضم و جذب غذا). 3. مصرف ویتامین اضافه بر نیاز بدن. 4. وجود کتون ها در ادرار. کتون ها مهمترین علت وجود چربی در ادرار هستند. زمانی که بدن نمی تواند انرژی کافی از کربوهیدرات به دست آورد، سوخت و چربی بدن بیشتر می شود. کتون ها ماهیت اسیدی دارند و برای بدن مضر می باشند (ضعف، تهوع، خستگی، تعرق زیاد). میزان نرمال کتون در ادرار=بین 30 تا 40 mg/dL است. کتون زیادی در ادرار خود در اثر عوامل زیر ایجاد می شود: کم غذایی (کم خوری شدید)، دیابت، رژیم غذایی بد، تب عفونی، کارهای سخت، گرسنگی یا روزه و نرسیدن غذا بیش از 18 ساعت به بدن، کمبود کربوهیدرات و خوردن چربی زیاد، پرخوری بیش از حد، مسمومیت غذایی، مصرف الکل، دوز زیادیِ انسولین، سرمای زیاد، و غیره. چربی ادرار در حاملگی خانم ها نیز ممکن است ایجاد شود. رژیم غذایی خانم در دوران حاملگی باید مناسب باشد (مشاوره با پزشک تغذیه).

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه