منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام بنده 36ساله آزواسپرم انسدادی از نوع آجنسیس هستم ولیکن با بیوپسی بیضه ها تشخیص دادند که در بیضه ها اسپرم وجود دارد عمل میکروانجکشن انجام دادیم ولی پس از هر بار انتقال جنین ، سقط شدند سوالم اینه که آیا درمان خاصی برای درمان کامل این بیماری که بنده به آن مبتلا هستم وجود ندارد که بصورت طبیعی صاحب فرزند شویم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، یکی از شایع ترین اختلال کروموزومی و ژنتیکی در مردان است، که منجر به صفر شدن اسپرم ها می گردد.این افراد معمولا نابارور هستند و تعداد اسپرم ها اغلب صفر است. اگر در دوره جوانی تشخیص داده شود، برای ظاهر شدن صفات ثانویه جنسی مانند رویش موهای بدن، باید با نظر پزشک هورمون مردانه تجویز گردد. اما اگر با ناباروری مراجعه کرده باشند و اسپرم در آزمایش مایع منی داشته باشند، می توان از آن برای لقاح خارج رحمی استفاده نمود.

اما اگر تعداد اسپرم ها صفر باشد، باید از روش نمونه برداری میکروسکوپیک بیضه (میکروتسه) کمک گرفت. در صورت یافتن اسپرم می توان آن را منجمد نمود و برای لقاح خارج رحمی یا ICSI به کار برد. هرچقدر فرد جوان تر باشد و بیضه سایز بزرگتری داشته باشد احتمال یافتن اسپرم بیشتر است.در صورت مشاهده نشدن اسپرم در نمونه برداری بیضه ها، درحال حاضر گزینه بعدی درمانی در این بیماران، اهدا جنین می باشد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست گرامی استخراج اسپرم از بافت بیضه (TESE) به فرآیند جراحی اطلاق می شود که در آن، اسپرم به طور مستقیم از بافت بیضه برداشت شده و پس از آماده سازي در روش هاي كمك باروري مورد استفاده قرار می گیرد.

چنانچه بیوپسی نشان دهد که هیچ اسپرمی در بافت بيضه وجود ندارد، با توجه به اينكه برداشت بافت از نقاط مختلف به صورت تصادفي انجام مي شود احتمال پیدا کردن اسپرم با انجام TESE مجدد وجود دارد ولي اين درصد خيلي كم است. تعداد دفعات نمونه برداري از بافت بيضه محدود است و براي حفظ سلامت مردان از انجام بيوپسي هاي مكرر بايد خودداري كرد به ويژه در مورد بيضه هاي كوچك و آتروفيك اين دفعات بايد كمتر باشد.

بنابراین دوست عزیز راه درمانی برای تولید اسپرم در این حالت وجود ندارد، با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا در صورت امکان دوباره انجام گردد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه