منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
بیشترموقع هااحساس میکنم که ریزش مدفوع دارم ولی تابه حال اصلا مدفوعی ازمن خارج نشده.یعنی احساس میکنم چیزی به پوست باسنم برخوردمیکند.ایااین فقط یک توهم است یامشکل دیگری دارم.
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بی اختیاری ادرار و مدفوع ریشه در اختلال در عملکرد و ساختار مثانه و روده ها دارد. در سیستم مثانه و روده ها یک سری عضلات و عصب ها مسوول کنترل جریان ادرار و دفع مواد مدفوع هستند. اگر این عضلات (عضلات اسفنکتر) و عصب ها دچار مشکل شوند، بی اختیاری ادرار و مدفوع پیش می آید. همچنین، مصرف برخی داروها، بروز عفونت در بدن، استرس و فشار عصبی، بیماری های عصبی، دیابت، تورم و تحریک رگ های خونی مقعد و پایین مقعد (hemorrhoids)، و اختلالات کفِ لگن می توانند به بی اختیاری ادرار و مدفوع دامن بزنند. یک سری عصب ها از مثانه به ستون فقرات و به مغز راه دارند. عصب ها پیامی از مغز به مثانه برای تخلیه به موقع ادرار می رسانند. اگر این عصب ها مختل شوند مشکلات ادرار پیش می آید. راههای درمان بستگی به تشخیص دقیق علت دارند. درمان ها از تغییر رژیم غذایی گرفته تا ورزش، تحریک الکتریکی عصب های آسیب دیده برای اینکه عضلات مثانه تقویت شوند، و نیز جراحی متنوع اند. گاهی مثانه بیش فعال می شود و ظرفیت نگهداری ادرار آن در حد معینی می شود. معمولا زنان (به خصوص از 65 سال به بالاتر) بیشتر به این مشکل مبتلا می شوند. برای درمان بایستی با پزشک خود صادق باشید و سابقه و مدت زمان مشکل خود را با وی درمیان بگذارید. با معاینات فیزیکی و تست نوار مثانه، و تست های دیگر پزشک می تواند حدس بزند مشکل ااز کجاست. سابقه مصرف دارو، استرس، یا بیماری هایتان را با پزشک در میان بگذارید. داروهایی برای درمان وجود دارد منتها اول باید علت تشخیص داده شود. تست قند خون مشخص می کند دیابت دارید یا نه. آزمایش خون و ادرار نیز به تشخیص ها کمک می کند. دوست عزیز بهتر است به پزشک اورولوژی مراجعه بفرمایید. حتما مدت زمان بروز مشکل، دفعات و زمان های بی اختیاری ادارار و مدفوع، مقدار و غلظت و رنگ ادرار، سابقه مصرف دارو، و مواردی که در بالا را گفتم با پزشک در میان بگذارید. بات تلگرامی ما را به دوستان نیز ارسال کنید تا بتوانید سوالات بیشتری بپرسید. موفق باشید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه