منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
علائم آنفولانزا h1n1
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

عوارض بیماری آنفولانزا

ویروس آنفولانزا ممکن است به ریه ها سرایت کند و موجب ذات الریه شود که اغلب عفونت میکروبی ثانوی نیز به دنبال دارد. همچنین عفونت ممکن است موجب سینوزیت گردد. کودکانی که مبتلا به بیماری های قلب، ریوی یا کلیوی مزمن، دیابت قندی، فیبروز کیسه ای یا ضعف دستگاه ایمنی هستند بیش از سایرین در معرض عوارض و این بیماری می باشند. تشنج ناشی از تب از عوارض احتمالی در شیرخواران است.

درمان بیماری آنفولانزا

بیماری آنفولانزا حدودا ظرف مدت 10 روز بهبود می یابد. فرد باید تا 24 ساعت بعد از قطع شدن تب در منزل استراحت نماید. برای تب و تسکین درد می توانید از استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید هرگز آسپرین به کودکان و نوجوانان به ویژه در بیماری آنفولانزا ندهید، زیرا آن ها را مستعد ابتلا به سندرم ری می سازد. مایعات زیاد بنوشانید و او را در اتاقی با تهویه مناسب و هوای مرطوب بخوابانید، دمای اتاق را تا قطع تب حدود 20 درجه سانتی گراد نگه دارید.

دکتر را خبر کنید:

اگر بیمار شما کمتر از 2 سال سن دارد یا از افرادی است که احتمال ابتلا آن ها به عوارض بیماری زیاد است فوراً با پزشک تماس بگیرید. تب بالاتر از 40 درجه سانتی گراد، تنفس سریع در حد غیر عادی، خواب آلودگی و بی اشتهایی مواردی هستند که در صورت مشاهده باید سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

پزشک در صورت عفونت میکروبی آنتی بیوتیک تجویز می کند. اگر علایم شدید باشد یا بیمار از افرادی باشد که احتمال ابتلای آن ها به عوارض بیماری زیاد است ممکن است در بیمارستان بستری شود. ویروس بیماری آنفولانزا دائما در حال تغییر ماهیت است، به همین دلیل واکسن سال قبل ممکن است موثر نباشد، لذا باید هر سال واکسن جدید تهیه شود تا موثر واقع گردد. به کودکانی که مبتلا به آسم، بیماری های مزمن ریه، بیماری های قلبی، دیابت و بعضی از بیماری های مغز و اعصاب هستند واکسن آنفولانزا توصیه می شود

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه