منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
اگر کس تیروئدوپاراتیروئید رابرداشته باشد چگونه است
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اگر کل غده ی تیروئید حذف شود، نیاز به مصرف هورمون های مصنوعی تیروئید است، زیرا بدن دیگر قادر به تولید آن ها نخواهد بود. اگر قسمتی از غده ی تیروئید حذف شود، به تشخیص پزشک نیاز به مصرف قرص های کنترل کننده هورمون دارید.

از آنجا که هورمون های تیروئیدی تا مدت ها در بدن وجود دارد، فرد تا دو ماه پس از حذف تیروئیدش احساسی کاملا طبیعی دارد، اما به مرور انرژی اش کاهش می یابد تا جایی که فرد قادر به انجام کارهای روزمره و معمولی نیز نمی باشد. به همین خاطر پزشک برای بالا نگه داشتن سطح سوخت و ساز بدن و انرژی، دارو تجویز می کند.

اختلال کارکرد غدد پاراتیروئید و افزایش کلسیم در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و دیابتی، موجب بروز دردهای استخوانی شده که از نوع ثانویه این بیماری ها است.

وی ادامه داد: درافزایش کلسیم با شکستگی و بروز ناراحتی های دیگر در بیمار همراه است که بسته به گرفتاری غدد درگیر، جراحی و درمان خاص خود را می طلبد.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه