منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام و خسته نباشید.من تب و ارز و سردرد داشتم دیشب به پزشک مراجعه کردم.یک آمپول و سرم داد.و قرصهای سرماخوردگی و کپسول آزیترومایسین 500 .بعد از سرم خوب بودم تا امروز که ازیترومایسین رو خوردم و دوباره لرز من شروع شد و خودم استامینوفن 500 خوردم و الان تب بهتر شده است.ایا استامینوفن مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام. دوست عزیز

آزیترومایسین برای درمان عفونت ویروسی فایده ندارد مگر اینکه عفونت گلو گوش سینه ..باکتریایی باشد. یکی از عوارض آزیترومایسین تب و تورم یم باشد.

آزیترومایسین یک آنتی بیوتیک ضد عفونت باکتری یایی هست. برای درمان انواع عفونت های گوش، گلو، سینه، روده، معده، بیماری های مقاربت جنسی مانند کلامیدیا و سوزاک و در مواردی برای درمان مالاریا تجویز می شود.

تداخلات با داروهای دیگر: سیکلوسپورین، ترفنادین، کاربامازپین، رقیق کننده هیا خونی مثل وارفارین، داروهای ضد اسیدی دارنده ی آلمینیوم/منیزیم، داروهای کبد و غیره.

عوارض کلی آزیترومایسین: اسهال، مدفوع شل.

عوارض نادرتر: تاول پوستی، کهیر، خارش، قرمزی پوست

ترک یا پوست پوسته شدن پوست

تب و تورم

استامینوفن معمولا برای سردرد تجویز می شود و تب بر است.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه