آیا انجام امور دندانپزشکی در دوران بارداری بیخطر است؟

برای بسیاری از مادران باردار بروز ابهام و سوال در خصوص بارداری و دندانپزشکی بسیار شایع است. در دوران بارداری، پاکسازی پیشگیرانه دندان و معاینات سالیانه نه تنها بیخطر است، بلکه شدیدا توصیه میشود. افزایش سطح هورمون در دوران بارداری منجربه تورم و خونریزی لثه و به دنبال آن، گیر کردن مواد غذایی بین دندان ها سبب افزایش ناراحتی لثه ها میگردد.
جهت جلوگیری از بروز بیماری های دهان و دندان، از جمله بیماری لثه که با تولد زودرس نوزاد نیز در ارتباط است، انجام امور پیشگیرانه دندانپزشکی در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

 

انجام منظم سایر امور دندانپزشکی نیز بیخطر هستند؟

در دوران بارداری باید جهت کاهش احتمال بروز عفونت، اموری مانند پر کردن و روکش دندان را انجام داد. بهترین زمان برای انجام امور دندانپزشکی، سه ماهه دوم بارداری محسوب میگردد. ممکن است با ورود به سه ماهه سوم، دراز کشیدن به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی برایتان دشوار باشد.

امن ترین اقدام، به تعویق انداختن همه امور غیر ضروری دندان تا پس از زایمان است. با این حال، ممکن است گاهی اوقات انجام امور اضطراری دندانپزشکی مانند کانال کشی یا کشیدن دندان، لازم و ضروری باشد. درمان های انتخابی مانند سفید کردن دندان و سایر روش های زیبایی باید تا پس از زایمان به تعویق بیافتند. بهترین کار، اجتناب از انجام این امور در دوران بارداری جهت پرهیز از در معرض خطر قرار دادن جنین در حال رشد است، حتی در صورتیکه این امور بسیار جزیی و کوچک باشند.

 

ادامه مطلب ...
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران