مکمل های ویتامین دوران بارداری از انواع ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده اند و به تامین مواد مغذی سالم و ضروری جنین و همچنین رشد آن کمک شایانی میکنند. نیاز روزانه یک زن به مصرف مواد مغذی خاص مانند اسید فولیک (فولات)، کلسیم و آهن در دوران بارداری افزایش میابد. این ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد کامل جنین و بدن یک فرد بالغ لازم و ضروری میباشند.
جهت افزایش شانس خود در ایجاد تغذیه ای سالم و مغذی که در آن جنین بتواند رشد کند، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن منظم پیش از بارداری بسیار حائز اهمیت است. اگر تصمیم دارید مکمل های ویتامین دوران بارداری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، حتما از مقادیر مصرفی روزانه آن مطمئن شوید و پزشکتان را نسبت به این موضوع مطلع سازید.

 

انتخاب دقیق یک مکمل ویتامین دوران بارداری مناسب

ترکیب ویتامین های مختلف در دوران بارداری بسته به نوع تمرکز تغذیه ای، متفاوت است. بعنوان مثال، برخی از تولید کنندگان بر تولید مولتی ویتامین با مقادیر بالاتر از حد معمول آهن تمرکز دارند، با این هدف که زنان مستعد ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن را پوشش دهند.
در حالیکه برخی از مولتی ویتامین های دوران بارداری تنها با نسخه پزشک در دسترس قرار دارند، بسیاری از آنها را میتوان بصورت آزاد تهیه کرد. به خاطر داشته باشید که میزان مصرف نادرست ویتامین های مصنوعی میتواند سلامتی جنین یا خودتان را به خطر بیاندازد؛ بنابراین پزشکتان را نسبت به مصرف هرگونه مکمل آگاه سازید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران