1.مواد غذایی عاری از گلوتن

محققان در سوئد متوجه شدند که افرادی که به عدم تحمل گلوتن دچارند ،به میزان بیشتری در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند ولی نمیتوان عکس آن را اثبات نمود .مثلا اگر شما به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا باشید،نمیتوان گفت که به عدم تحمل گلوتن هم دچارید .بهتر است از نان‌های حاوی غلات کامل و پاستا استفاده کنید (البته اندازه و حجم مصرفی تان را به دقت انتخاب کنید ).فیبر برای سلامت قلب شما مفید است .

2.وزن متعادل

اضافه وزن تأثیری منفی بر فیبریلاسیون دهلیزی دارد .سعی کنید با رعایت یک رژیم غذایی متناسب و ورزش وزن خود را کاهش دهید .از داروهای کاهش وزن غیر تجویزی هم مصرف نکنید .تعدادی از داروهای لاغری حاوی ماده‌ای با نام ما هونگ هستند که دارای افدرین بوده و میتواند ضربان قلب فرد را نامنظم نماید .

3.زمانی را به تفریح اختصاص دهید

برنامه‌ای پر از فعالیت‌های لذت بخش برای خود ترتیب دهید و آن را رعایت کنید ،حتی اگر مطمئن نیستید که چقدر به آن علاقه دارید.یک سبک زندگی سالم مانند مصرف مواد غذایی سالم و ورزش و خواب کافی هم به بهبود وضعیت روحی شما کمک کرده و استرستان را کم میکند .بنابراین احتمال نهایی ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هم از بین خواهد رفت .

4.از مصرف ماری جوانا بپرهیزید

این ماده در بسیاری از مکانها قانونی شده است و به همین دلیل ممکن است عده‌ای آن را برای مصارف مختلف انتخاب نمایند .ولی بهتر است ابتدا نفسی عمیق بکشید .اگرچه مطالعات زیادی در این خصوص صورت نگرفته است ولی مواد فعال موجود در آن میتوانند باعث بروز فیبریلاسیون دهلیزی شوند و این در صورتی است که شما به اختلالاتی در ریتم قلبی دچار شده‌اید .

5.بیوفیدبک

این روش آموزشی به شما کمک میکند تا با نحوه پاسخ‌گویی بدنتان به استرس آشنا شوید .الکترودهای متصل به پوست شما واکنش بدنتان در حین ریلکسیشن را نشان میدهند مانند مدیتیشن یا هیپنوتیزم .اگرچه هنوز از این متد به طور گسترده برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی استفاده نشده است ولی مطالعات کمی نشان میدهند که بیوفیدبک قادر است تا به فرد کمک کند ضربان قلب نامنظم و یا اریتمی قلبی را بهتر کنترل نماید .

6.ارتباط برقرار کنید

با خانواده خود در باره نگرانی هایتان مشورت کنید و اطلاعات بیشتری را در خصوص فیبریلاسیون دهلیزی از سایتها و گروهای پشتیبانی گرداوری کنید و با پزشکتان نیز مشورت نمایید .برخورداری از حامیان خوب و حس توانمندی در کنترل بیماری تان باعث می‌شود تا به راحتی با افسردگی و نگرانی مقابله کنید .

 

برای مشاهده بخش اول این مقاله کلیک کنید

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران