1.یک کاسه توت

بعد از ورزش به جای آب میوه میتوانید از یک‌کاسه توت مصرف کنید .میزان زیادی از فیبر این میوه‌ها پس از آب گیری از بین می‌رود .

زغال اخته به خوبی میتواند ناراحتی‌های عضلانی پس از ورزش سنگین را از بین ببرد .گیلاس هم همین خاصیت را دارد ولی انواع توتها به بهبود بدن درد شما کمک میکنند .

 

2.سبزیجات و غذاهای حاوی آن‌ها

زمانی که شما به طور منظم ورزش میکنید ،ممکن است به راحتی در خصوص میزان کالُری های مصرفی خود دچار اشتباه شوید .دوچرخه سواری یک ساعته و سنگین میتواند 590 کالُری بسوزاند ولی دوچرخه سواری تفریحی فقط 290 کالُری می‌سوزاند .

ممکن است پس از ورزش با خود فکر کنید که میتوانید یک کلوچه بخورید ولی حقیقت این است که میوه‌ها و سبزیجات گزینه بهتری برای زمان پس از ورزش هستند .سعی کنید در این مدت پروتئین مصرف کنید تا به شما حس سیری بدهد و عضلاتتان را تقویت نماید .سبزیجات یا میوه‌ها با ماست یونانی گزینه های ایده‌آلی برای شما هستند .

 

3.کره بادام زمینی

بهترین انتخاب برای دوران پس از ورزش های سنگین مصرف ترکیبی از مواد حاوی پروتئین و کربوهیدرات میباشد .میتوانید ساندویچی از دو تکه نان و 4 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تهیه نمایید .حتی امکان جایگزینی کره بادام زمینی با کره بادام هم وجود دارد .دو تا سه عدد تخم مرغ پخته به عنوان منابع پروتیئنی به همراه نصفی از نانهای حلقوی شیرین میتواند در لیست غذاهای مصرفی شما پس از ورزش قرار گیرد .

 

4.اب یا نوشیدنی های ورزشی

آب رسانی در طی ورزش یک الزام است و اهمیت زیادی دارد .اغلب موارد آب تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید .اگر شما کمتر از یک ساعت ورزش میکنید ،در بین آن میزان کمی آب بنوشید تا مایعات از دست رفته بدنتان را جایگزین نمایید .ولی اگر ورزش شما سنگین است و بیش از یک ساعت طول می‌کشد ،نوشیدنی های ورزشی به حالت بهتری میتوانند آب از دست رفته را جبران نمایند و عمل‌کرد شما را بهبود بخشند .البته حتماً باید به میزان کالُری و قند مصرفی خود دقت نمایید به‌خصوص اگر میخواهید وزن کم کنید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران